بازدید 43 هزار گردشگر از آثار جهانی دوره ساسانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از بازدید بیش از ۴۳ هزار و ۶۵۰ گردشگر داخلی و خارجی از آثار جهانی شده منظر باستانی ساسانیان فارس خبر داد.
کد خبر: ۷۸۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 07 October 2019

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مصیب امیری با بیان خبر فوق اظهار داشت: با توجه به ثبت جهانی منظر باستانی ساسانیان فارس در تیرماه سال 97 آثار تاریخی قرار گرفته در این پرونده مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی ورودی به استان قرار گرفت به طوری که در 6 ماهه اول سال 98 تعداد 43 هزار و 655 نفر بازدید از آثار این محور انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: پرونده منظر باستانی ساسانیان فارس شامل " شهر تاریخی بیشاپور- نقش برجسته‌های تنگ چوگان- غار و مجسمه شاپور در شهرستان کازرون" ، " کاخ اردشیر- قلعه دختر- نقش برجسته‌های تنگاب و شهر تاریخی گور در شهرستان فیروزآباد" و " کاخ ساسان در شهرستان سروستان" است که از این 8 اثر ، "شهرتاریخی بیشاپور- نقش برجسته‌های تنگ چوگان و کاخ اردشیر" دارای بلیت فروشی هستند و آمار به دست آمده از بازدیدها بر همین اساس در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال 98 ، تعداد 20 هزار و 122 نفر بازدید از مجموعه تاریخی طبیعی بیشابور-تنگ چوگان و موزه بیشاپور کازرون بازدید کردند که از این تعداد 4 هزار و 306 نفر بازدید خارجی است همچنین 22 هزار و 510 بازدید داخلی و یک هزار و 23 بازدید خارجی از کاخ اردشیر فیروزآباد طی این مدت صورت گرفته است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس اضافه کرد: با توجه به ثبت جهانی این محور سعی براین است که از سرمایه‌گذاران در حوزه تامین زیر ساخت‌های گردشگری برای خدمات‌دهی هر چه بهتر به گردشگران اقدام شود.

امیری اظهار داشت: شهرستان کازرون با 8 تاسیسات اقامتی در مجموع دارای ظرفیت 303 نفرشب اقامت، شهرستان کازرون با 4 تاسیسات اقامتی دارای ظرفیت 80 نفر شب اقامت و شهرستان سروستان با یک اقامتگاه بومگردی عشایری دارای ظرفیت 18 نفر شب اقامت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: بیش از 4 مجوز در شهرستان کازرون، 10 مجوز در شهرستان فیروز آباد و 2 مجوز در شهرستان سروستان صادر شده که قطعا پس از ایجاد و بهره‌برداری از این مجموعه‌ها، علاوه بر افزایش ظرفیت اقامتی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم حوزه گردشگری در این شهرستان‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار