اعتبار

اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی به دهیاری‌های استان مرکزی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی از اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان مرکزی خبر داد
کد خبر: ۷۸۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 05 October 2019

یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان مرکزی اختصاص یافت

«حجت الله کاظمی» روز شنبه به مناسبت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر در جمع اصحاب رسانه افزود: این میزان منابع مالی از محل جرایم رانندگی، ارزش افزوده و بند یک و ۲ برنامه ششم توسعه با هدف توسعه روستا‌ها پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: اولویت فعالیت دولت تدبیر و امید در روستا‌ها توسعه مشاغل پایدار روستایی و درآمدزایی است و در این راستا لایحه اشتغال پایدار با استفاده از صندوق توسعه ملی تصویب شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی گفت: یک و نیم میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی روستایی برای این مهم اختصاص داده شده است.  

کاظمی افزود: ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزای روستایی در سامانه کارا  استان مرکزی برای یک‌هزار و ۳۵۰ طرح با ایجاد اشتغال سه هزار و ۴۰۰ نفر پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: پنج هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از سال ۹۲ تاکنون به حساب دهیاری‌های استان مرکزی واریز شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی  تصریح کرد: با وجود تامین امکانات زیرساختی مهاجرت روستائیان به شهر ادامه دارد که نبود شغل مناسب و درآمد پایدار یکی از دلایل اصلی آن است.

کاظمی در ادامه افزود: ۲۳ درصد جمعیت استان معادل ۳۲۹ هزار نفر در یک‌هزار و ۱۲۸ روستا و یک‌هزار و ۶۳۸ آبادی استان مرکزی ساکن هستند.

وی اظهار داشت: ۲۶۶ روستای استان دارای خدمات اینترنت است و  ۹۸۲ روستا نیز زیرپوشش خدمات همراه اول قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی افزود: ۱۰۴ هزار ۶۲۰ خانوار روستایی استان مرکزی در ۹۸۷ روستا از خدمات گاز بهره‌مند هستند.

وی اظهار داشت: طول راه‌های روستایی در این استان چهار هزار و ۴۴۷ کیلومتر است که سه هزار و ۲۲۶ کیلومتر آن آسفالت، ۳۸۶ کیلومتر شوسه و ۸۳۴ کیلومتر خاکی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی گفت:۸۸۷ روستای استان مرکزی دارای طرح هادی است که این طرح‌ها  در ۱۶۲ روستای استان بازنگری شده‌اند.

کاظمی افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۲ تن قیر رایگان در چهار سال اخیر برای آسفالت معابر روستایی استان تهیه و تحویل شده است.

وی اظهار داشت: ۲۳ پایگاه آتش‌نشانی و ۲۰۵ کانکس خدمات اطفای حریق در روستا‌های استان با یک‌هزار و ۴۳۵ کپسول به مردم منطقه خدمات ایمنی ارایه می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی گفت: ۶۷ خودرو توسط ۱۹۴ راننده و کارگر، پسماند روستایی استان را به شیوه مکانیزه جمع آوری می‌کنند.

کاظمی افزود: در برخی از نقاط استان جمع‌آوری پسماند روستایی به‌صورت منطقه‌ای مانند شازند، اراک، فراهان، کمیجان و زرندیه انجام می‌شود.

از یک میلیون ۴۲۱ هزار نفر جمعیت استان مرکزی ۳۲۹ هزار نفر در روستا‌ها ساکن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار