استان فارس بالاترین آمار مرگ و میر براثر بیماری‌های قلبی و عروقی را دارد

دکتر جواد کجوری:استان فارس در کنار استان‌های تهران و کرمان بالاترین آمار مرگ و میر براثر بیماری‌های قلبی و عروقی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۸۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 29 September 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرگروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امروزه بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا است که سالانه ۱۹ تا ۲۳ درصد از مردم دنیا را به کام مرگ می‌کشاند.
دکتر جواد کجوری افزود: این آمار در کشور بسیار بیشتر و بین ۲۵ تا ۳۰ درصد‌ی است.
وی گفت: استان فارس در کنار استان‌های تهران و کرمان بالاترین آمار مرگ و میر براثر بیماری‌های قلبی و عروقی را به خود اختصاص داده است.
این متخصص قلب و فوق تخصص کاردیولوژی تهاجمی کم تحرکی، افزایش وزن، مصرف دخانیات، مصرف نمک و روغن زیاد در غذا، استفاده از فست فود و غذا‌های فرآوری شده، استرس‌های زندگی شهری، آلودگی هوا و ابتلا به پرفشاری خون را از مهمترین عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی و عروقی برشمرد.
دکتر کجوری کاهش سن بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را زنگ خطری برای سلامت جامعه دانست و گفت: در گذشته این بیماری در آقایان در سنین بالای ۴۰ سال و در خانم‌ها در سنین بالای ۵۰ سال دیده می‌شد، اما امروزه این سن به حدود ۳۵ سال کاهش یافته است.
مدیر مرکز مطالعات و آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توجه به علائم اولیه بیماری‌های قلبی و عروقی را مهمترین گام در درمان زودهنگام این بیماری برشمرد.
وی گفت: درد در قفسه سینه، تنگی نفس، کاهش توانایی افراد در انجام فعالیت‌های روزانه، خستگی زودرس، تپش قلب و کاهش سطح هوشیاری از علائم اولیه بیماری‌های است.
۷مهر مصادف با ۲۹ سپتامبر روز جهانی قلب نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار