جایزه هنری "ایرج صغیری" ارتقا بخش تئاتر استان بوشهر است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر بر این باور است که اعطای جایزه هنری به نام "ایرج صغیری" هنرمند پیشکسوت بوشهری درعرصه‎های تئاتر، تلویزیون و سینما می‌تواند نقشی بی بدلیل در رشد و ارتقای تئاتر این استان به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۷۶۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 31 July 2019

جهانشیر یاراحمدی روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: پیشکسوتان سرمایه های عظیم و مهم جامعه در بخش‌های مختلف هستند که تاثیرگذاری این قشر در حوزه هنر به مراتب بیشتر از سایر قشرها نمایان است.

وی بیان کرد: قدردانی و تجلیل از پیشکسوتان هنر ایران زمین یک وظیفه همگانی است که علاوه بر پاسداشت یاد و خاطره آنها موجب تشویق جوانان بیشتری به هنر می شود.

یاراحمدی اظهارداشت: ایرج صغیری به عنوان پیشکسوت عرصه تئاتر، تلویزیون و سینمای کشور است که برگزاری جایزه هنری به نام وی کوچکترین اقدام در برابر فعالیت‌های این هنرمند است.

وی گفت: در این ارتابط پیش نویس این جایزه هنری به انجمن هنرهای نمایشی ایران ارسال شده که بعد از موافقت و امضای تفاهم نامه برای اجرا به صورت فراخوان به اطلاع عمومی می رسد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر یادآور شد: این جایزه در گام نخست در گستره ملی ‌در بخش نمایشنامه ‌نویسی و مرحله دوم در حوزه اجرا و گستره‌ استانی برگزار می شود.

یاراحمدی بیان کرد: بخش دوم نیازمند تدوین یک آیین‌نامه اجرائی برای چگونگی برگزاری به شکل سالانه است.

ایرج صغیری متولد اول آذر ۱۳۲۵ بوشهر و بازیگر، کارگردان، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس ایرانی‌ است.

وی با بازی در نقش ابوذر در تئاتری که با همکاری داریوش ارجمند و نظارت علی شریعتی در دانشگاه فردوسی و حسینیه ارشاد اجرا شد، توانست مهارت خود را به نمایش بگذارد و به محبوبیت دست یابد.

 نمایشنامه «قلندرخانه» از آثار او به عنوان اثر شایسته تقدیر بیستمین دوره جایزه کتاب فصل شناخته شد.

کارگردانی فیلم سفر غریب و نمایش‌های محپلنگ، شب شولای عبدالرحمان، خالو نکیسا، بنات النعش، یوز پلنگ و خلخال شوم از دیگر آثار این هنرمند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار