مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

خبرنگاران در انعکاس حقیقت رسالت مهمی بر عهده دارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: خبرنگاران در انعکاس حقیقت مجاهدت می کنند و در این عرصه رسالت مهمی بر عهده دارند.
کد خبر: ۷۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷ 12 August 2015
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام عباس دانشی در نشست صمیمی اصحاب رسانه قم با دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: روزی به نام خبرنگار در واقع عظمت و شکوه رسانه را نشان می دهد ما به خبرنگاران که مجاهدت یزرگی در انعکاس حقایق دارند ادای احترام می کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: در حال حاضر ۲۷۰ نفر عضو خانه مطبوعات قم هستند و به طور کلی ۲۶۹ نشریه مکتوب تخصصی و عمومی در سطح استان قم منتشر می‌شود و ۱۷ خبرگزاری و ۱۵ نمایندگی روزنامه در استان قم فعال است.

وی خاطرنشان کرد: قم مرکز فقهی و دینی علمی است از این رو جایگاه خبرنگار و اصحاب رسانه در انعکاس رویدادهای بین المللی در این شهر اهمیت زیادی دارد ما باید فقه اسلامی را از قم به گوش جهان برسانیم و فرهنگ متعالی اسلام را به دنیا معرفی کنیم.

دانشی اظهار داشت: ظرفیت های مهمی در قم شاهد بوده ایم که برگزاری جشنواره های بین المللی همچون طلیعه ظهور، نماز و نیایش،جشنواره شعر فاطمی،شعر غدیر،هنرهای تجسمی و برپایی نمایشگاههای حوزه دین و کتاب استان از جمله ظرفیت هایی است که خبرنگاران در انعکاس آن نقش قابل توجهی ایفا می کنند.

وی افزود:در این عرصه انتظار ما فراتر از استان و در سطح ملی و بین المللی می باشد هرچند با وجود چنین جایگاه مهمی متاسفانه خادمان شرمنده اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند چرا که امکانات و بودجه محدود است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص محدودیت های بودجه ای گفت: اداره کل ارشاد قم درجه 3 به شمار می رود و ظرفیت های محدودی وجود دارد که پاسخگوی نیاز های قم نیست.

دانشی ادامه داد: در این باره یکی از نیازهای مهم راه اندازی یک فضای مناسب برای خانه مطبوعات به عنوان محلی دائمی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه در تبادل نظر و همفکری می باشد.

وی یادآور شد: همچنین انتظار می رود با مساعدت بانک ها، وام و تسهیلات مناسبی برای خبرنگاران در نظر گرفته شود تا امکانات و تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی در پایان راه اندازی دانشکده خبر را ظرفیتی بالنده در ارتقای آموزش خبرنگاران و اصحاب رسانه برشمرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار