رئیس کمیسیون حقوقی و شکایات مردمی شورای شهر همدان گفت: شورا و شهرداری همدان باید با ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد خود، خواستههای مردمی را محقق سازند.
به گزارش فارس؛ روانبخش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهردار باید در قبال عملکرد مدیران خود پاسخگو باشد؛ با توجه به اینکه متأسفانه شهردار همدان به شایستهسالاری اعتقادی ندارد در این بین به ارتقای وضعیت مدیر ناکارآمد هم اقدام کرده است.
وی در ادامه گفت: شهردار همدان باید به منظور عملکرد ضعیف مدیریت سابق منطقه یک شهرداری، پاسخگوی شورای شهر همدان و مردم باشد.
شهردار همدان بیان کرد: بالا بودن حجم شکایات و مراجعات مردمی از عملکرد مدیریت سابق شهرداری منطقه یک به کمیسیون حقوقی شورای شهر همدان، نشان از نارضایتی عمومی از این منطقه دارد.
وی با تأکید بر اینکه حوزه مدیریت شهری در منطقه یک، وضعیت مناسبی ندارد و در رکود کامل به سر میبرد افزود: هر شخصی پا در این منطقه میگذارد، متوجه وضعیت نابسامان، نامطلوب و بیبرنامگی مدیریت آن میشود.
رئیس کمیسیون حقوقی و شکایات مردمی شورای شهر همدان تصریح کرد: پاسخگویی به انتظارات و جلب اعتماد عمومی مردم مهمترین رسالت مدیریت شهری محسوب میشود.
وی ادامه داد: شورا و شهرداری همدان باید با ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد خود، خواستههای مردمی را محقق سازند.
روانبخش خاطرنشان کرد: مدیریت شهری باید بیش از هرچیز به بازگرداندن اعتماد مردم به نهاد شهرداری و تلاش برای جلب مشارکت و همراهی آنها برای حل مسائل پیش رو تمرکز داشته و حقوق شهروندی در نظام اداری را سرلوحه کار خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه ضعف مدیریتی در اداره شهر و دلسوز نبودن برخی مدیران به عنوان یک چالش اساسی، دغدغه مردم است، یادآور شد: مدیران باید به فکر رفع دغدغه مردم باشند نه اینکه دغدغه خود را برطرف کنند.
رئیس کمیسیون حقوقی و شکایات مردمی شورای شهر همدان اظهار کرد: مدیریت ضعیف در امور شهری بیشتر از مباحث دیگر، چالش اقتصادی و اجتماعی به وجود میآورد.
وی با بیان اینکه باید شرایط را به روش عاقلانهای مدیریت کرد گفت: در این بین انتخاب مناسب شهرداران مناطق برای مدیریت بهتر شهر همدان ضرورت دارد.