مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت

۲ هزار تن شکر به بازار عرضه می‌شود/پیش بینی خرید بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم در استان مرکزی

تابناک مرکزی - مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: تا قبل از ماه مبارک رمضان ۲ هزار تن شکر به بازار عرضه می‌شود.
کد خبر: ۷۴۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ 04 May 2019
۲ هزار تن شکر به بازار عرضه می‌شود/پیش بینی خرید بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم در استان مرکزی 
جواد حسنی در حاشیه اولین جلسه کارگروه خرید گندم و دانه‌های روغنی استان مرکزی در سال ۹۸ بیان کرد: با توجه به شرایط حساس، ۳۲ مرکز برای خرید گندم و دانه‌های روغنی در استان پیش‌بینی شده است، همچنین شرایط لازم در مراکز خرید، استاندارد‌های لازم، تعیین عوامل تشخیص و ذیحساب و نظارتی در مراکز،   امکانات رفاهی و تسهیل روند تحویل گندم کشاورزان مدنظر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه امید است با توجه به روند کنونی با همکاری دستگاه‌های ذیربط بتوان امسال خرید حداکثری و مطلوبی در استان رقم بخورد، گفت: به نظر می‌رسد امسال با توجه به شرایط اقلیمی، کمی دیرتر خرید این اقلام انجام گیرد و به طوری که از اواخر خردادماه خرید گندم در شهرستان‌های ساوه و زرندیه آغاز می‌شود.
حسنی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ظرفیت سیلو‌ها برای خرید گندم آماده و خرید بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم پیش‌بینی شده است و در کنار آن مباشر (اداره کل تعاون روستایی) مبادی خرید را اعلام کرده است و برای خرید نیز آماده هستیم.
وی با بیان اینکه بحث خرید دانه‌های روغنی قبل از خرید گندم آغاز می‌شود، افزود: امسال از اواخر اردیبهشت ماه خرید دانه‌های روغنی آغاز می‌شود و با توجه به شرایط استان پیش‌بینی می‌شود خرید ۵ تا ۶ هزار تن دانه روغنی انجام گیرد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم و سه هزار تن کلزا خریداری شد و انتظار می‌رود امسال رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی در خرید حاصل شود.
حسنی در خصوصی اقدامات مدنظر شرکت غله در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی در کنار فعالیت در بحث آرد و نان، در حوزه تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز دولت از داخل و یا خارج از کشور گام برمی‌دارد، بر همین اساس عرضه برنج و شکر به بازار و روغن خام به کارخانجات تصفیه روغن مدنظر شرکت است که این مهم تا قبل از ماه رمضان انجام می‌شود و حجم تامین کالا در حدی است که نیاز رفع و بازار به تنظیم برسد.
حسنی تاکید کرد: تا قبل از ماه رمضان ۲ هزار تن شکر و هزار تن برنج با نرخ دولتی وارد بازار می‌شود که امیدواریم با توزیع مناسب مشکلی در بازار بروز نکند.  
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار