تکریم میرزا طاهر خوشنویس، تکریم هویت فرهنگی تبریز است

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: تکریم میرزا طاهر خوشنویس، به عنوان چهره پرکار و معتبر خوشنویسی تکریم هویت فرهنگی تبریز است.
کد خبر: ۶۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 21 July 2015

به گزارش خبرنگار ما به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین آذرنیا با بایناینکه این سازمان به منظور تکریم این استاد فقید خوشنویسی، بر آن است تا همایش آتی خوشنویسی سازمان را به نام ایشان برگزار نماید، افزود: میرزا طاهر خوشنویس به سبب کتابت قرآن و حدیث به چهره ای ماندگار در این حوزه بدل شد و توانست جایگاهی ارزنده در بین همه مردم برای خود فراهم نماید.

وی اضافه کرد: استاد از 13 سالگی کتابت قرآن را آغاز کردند و به سبب مهارت بی بدیل در این امر و بهره مندی از استعدادی ذاتی، از 17 سالگی که همزمان با آغاز فعالیت مدارس به سبک جدید در تبریز بود، به عنوان مدرس در این مدارس به فعالیت پرداخت.

آذرنیا خاطر نشان کرد: ایشان در کودکی و در زمان فراگیری در مکتبخانه، آثار بسیاری از اساتید مسلم خونشویسی را مشاهده کرده بود و توانسته بود با تمرین از روی آنها به سرعت جایگاه هنری خود را تکوین کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، با اشاره به کارنامه پربار استاد در طول فعالیت هنری خود، افزود: تدریس و کتابت، ویژگی ایشان تا پایان عمر بود و همواره تلاش می کرد تا هنر خود را در خدمت معارف و فرهنگ اجتماع خود به خدمت بگیرد.

آذرنیا یادآور شد: استاد علاوه بر کتابت قرآن و کتب حدیث، دیوان اشعار شاعران را نیز کتابت می کرد و در سال 32 با کتابت منظومه حیدربابا یکی از مهمترین اتفاقات فرهنگی عصر خود را منجر شد.

وی همچنین با اشاره به حضور طیف هایی گسترده از اقشار مختلف مردمی در بین هنرجویان استاد، خاطر نشان کرد: استاد به مدت 50 سال شاگردانی از بین بازاری، فرهنگی، پزشک و دیگر مشاغل داشت که هر یک به چهره ای زبردست در این حوزه بدل شدند.

وی ادامه داد: استاد در طول عمر 86 ساله خود به طور مستمر 75 سال خوشنویسی کرد و کارنامه پربار ایشان، 250 جلد کتاب و 25 جلد قرآن کریم است.

آذرنیا در خاتمه افزود: همایش خوشنویسی کتابت قرآن کریم، 31 تیرماه در محل عمارت وسط پارک ائل گلی تبریز برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار