تبدیل دانشگاه به تالار موسیقی

کد خبر: ۶۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 20 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی گفت:باب شدن برگزاری کنسرت در دانشگاه ها، علم و علم آموزی را که رسالت اول دانشگاه است به محاق خواهد برد.

محسن جبار نژاد به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان کشوراشاره کرد و افزود: جریانی در کشور خصوصا در دوران اصلاحات در عرصه ی فرهنگ کشور شکل گرفت که تساهل و تسامح را در حوزه ی فرهنگ و ارزش ها توصیه و تجویز می کرد.

وی بیان کرد: این جریان که برخی شان در دولت فعلی نیز در بدنه ی حاکمیت نفوذ دارند، به این مسئله معتقدند که باید سطح دین را تنزل داد و لذا پروژه ی عرفی کردن دین را از طریق روشنفکران به اصطلاح دینی، تئوریزه کردند.

 جبار نژاد درباره از عقبه ی فکری مسئله افسرده نشان دادن جوانان ایرانی به بهانه برگزاری کنسرت نیز ابراز داشت: در واقع بهانه ای است تا دین را عرفی کنند و لذا اردوهای مختلط و همچنین برگزاری کنسرت در تالار دانشگاهها را میتوان ظهور عملی پروژه ی عرفی شدن دین دانست.

وی عنوان کرد: البته این مساله مسبوق به سابقه است و در دوران اصلاحات نیز چنین مسائل خلافی اتفاق افتاده بود و همان زمان با واکنش صریح مقام معظم رهبری نیزمواجه شد هرچند این مساله به معنای مخالفت معظم له با موسیقی نیست.

این فعال فرهنگی ابراز داشت: کسانی که صحبت های رهبری را پیگیری می کنند می دانند که معظم له در حوزه ی موسیقی اطلاعات بسیار عمیقی دارند و به نوعی صاحب نظر هستند در این حوزه وآنچه به ذهن بنده میرسد این است که ایشان اقتضائات فضاهای علمی و دانشگاهی را به درستی می شناسند.

جبارنژاد گفت: قطعا باب شدن فضای کنسرت در دانشگاهها ، علم و علم آموزی را که رسالت اول دانشگاه است به محاق خواهد برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار