استاندار قزوین:

ترویج و توسعه فرهنگ ایثار حرکتی وجدانی و دینی است

استاندار قزوین گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یک حرکت وجدانی و دینی است و نباید در چارچوب مقررات و محدودیت های اداری مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۱۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 13 June 2018

ترویج  و توسعه فرهنگ ایثار حرکتی وجدانی و دینی است

به گزارش تابناک قزوین،"عبدالمحمد زاهدی" پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترویج و توسعه ی فرهنگ ایثار و شهادت با بیان این مطلب افزود: برگزاری کنگره 3 هزار شهید امسال در استان برجسته ترین اقدام در راستای ترویج و توسعه ی فرهنگ و شهادت در جامعه است.

استاندار اظهار کرد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یک حرکت وجدانی و دینی است و نباید در چارچوب مقررات و محدودیت های اداری مورد توجه قرار گیرد.


وی اضافه کرد: مدیران استان در اجرای برنامه های فرهنگی حوزه ی ترویج و توسعه ی فرهنگ ایثار و شهادت می بایست بجای کمیت و تعدد به  کیفیت توجه کنند.


این مقام مسئول بیان کرد: دبیرخانه شورا طرح های فرهنگی را در راستای ترویج و توسعه ی فرهنگ ایثار و شهادت تببین و پیشنهاد کند تا پس از بررسی در استان اجرایی شود.


زاهدی بر ضرورت تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و افزود: مدیران دستگاههای اجرایی استان می بایست به با سرکشی و دلجویی از خانواده های شهدا و ایثارگران آنها را مورد تقدیر و تکریم قرار دهند.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این نشست گفت: متاسفانه در سال های گذشته به دلیل ناهماهنگی میان دستگاه ها شاهد برگزاری برنامه های متعدد در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت بوده ایم که از کیفیت و خروجی لازم برخوردار نبوده اند.


حقایق پور ادامه داد: قزوین ظرفیت های بی نظیری در زمینه شهدای شاخص مانند رئیس جمهور شهید و سید آزادگان شهید ابوترابی دارد که متاسفانه از آنها بهره برداری لازم صورت نگرفته است.


وی افزود: استان هیچ برنامه ای برای شهدای شاخص خود ندارد و در مقایسه با استان های دیگر در این زمینه نتوانستیم به دلیل مشکلات اعتباری خوب عمل کنیم.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین افزود: برگزاری یک برنامه فاخر در زمینه شهدای شاخص استان در طول سال از برنامه های متعدد بی کیفیت در استان بسیار بهتر است و باید از این ظرفیت ها توسط رسانه ها و مطبوعات در حوزه ایثار و شهادت بیشتر استفاده کرد.


این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بسیاری از دستگاه ها علیرغم دستور صریح و ابلاغ دولت و طرح سپاس برای تجلیل از خانواده شهدا،جانبازان و ایثارگران به خوبی ورود نمی کنند و برنامه ها توسط دستگاه ها در این زمینه پیگیری نمی شود.


وی افزود: در سال جاری اولین کنگره سه هزار شهید استان برگزار می شود و از همه تلاش های مدیران استان و همه دستگاه ها برای ورود جدی در این زمینه قدردانی می کنیم اما نباید این حرکت معطوف به سال جاری باشد و باید در سالهای بعد نیز ادامه یابد.


حقایق پور گفت: حوزه ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت بسیار مظلوم است و حتی علیرغم ارسال دعوت نامه برای مدعوین و مسئولان مرتبط باز شاهد حضور عده اندکی در این شورا هستیم.


استان قزوین سه هزار شهید سرافراز را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار