حجت‌الاسلام رفیعی:

حرمت شراب در جامعه کمرنگ شده است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شاهد کمرنگ شدن حرمت دوری از شراب در جامعه هستیم افزود: انسان نباید در مجلسی که در آن گناه صورت می‌گیرد و بر سر سفره شراب گذاشته می‌شود، شرکت کند.
کد خبر: ۶۱۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 02 June 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به حضور عالمان در مجالس اظهار کرد: عالمان باید سعی کنند که مجالس را به سمت مباحثی که مدنظر دارند، سوق بدهند تا گناهی برای افراد به دلیل گفتارها و رفتارهای ناشایست در مجالس نوشته نشود.

وی ادامه داد: افرادی که حق را زیرپای می‌گذارند، در دنیا و آخرت عاقبت به خیر نمی‌شوند، چنین افرادی عدالت ندارند، انسان باید از مجالسی که در آن حق انکار می‌شود، دوری کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: پاسخگویی به شبهات دینی یکی از وظایف طلاب است و آن‌ها باید در هر فرصتی به این وظیفه عمل کنند، هم اکنون برخی از طلاب در قم به صورت تخصصی در زمینه پاسخگویی به شبهات فعالیت دارند و 15 جلد کتاب در این خصوص تهیه شده است.

رفیعی با اشاره به لزوم پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی اظهار کرد: دشمن با هزینه‌های سنگین استفاده از هزاران متخصص شبهاتی را تهیه کرده است و این شبهات را از طریق شبکه‌های اجتماعی و ماهواره به مردم انتقال می‌دهد، دانش آموزان و دانشجویانی که آشنایی کمی با آموزه‌های دینی داشته باشند، نمی‌توانند که پاسخگوی این شبهات باشند.

وی ادامه داد: برخی از افراد به بهانه‌های مختلف به دنبال این هستند که فرمان‌های الهی را اجرا نکنند و شاهد کمرنگ شدن مواردی همچون حجاب و دوری از حیوان‌های نجس از جمله سگ در جامعه هستیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شاهد کمرنگ شدن حرمت دوری از شراب در جامعه هستیم افزود: انسان نباید در مجلسی که در آن گناه صورت می‌گیرد و بر سر سفره شراب گذاشته می‌شود، شرکت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شراب حرام است، اما در برخی از مجالس از شراب استفاده می‌شود، نمی‌توانیم نسبت به برخی از دستورهای الهی بی توجه باشیم و فرمان‌های الهی را گلچین کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار