75 میلیون تومان برای مقابله با خشکسالی فارس

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس گفت: 750 میلیارد ریال اعتبار برای اقدامات اضطراری مقابله با خشکسالی به استان تخصیص یافت.
کد خبر: ۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۸ 18 February 2015
ساسان تاجگردون سه شنبه درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود:این مبلغ با توجه به پیگیری های مستمر مدیریت ارشد استان فارس و نمایندگان این استان درمجلس شورای اسلامی با مصوبه هیات وزیران ازمحل منابع ماده 10 اختصاص یافت .

وی ادامه داد:از این اعتبار مبلغ 30 هزار میلیون ریال برای پروژه های تامین آب و آبرسانی سیار و تامین علوفه دام عشایر و مبلغ 220 میلیون ریال برای بازسازی و لایروبی قنات ها، اجرای طرح های کوچک تامین آب ،استخرذخیره و کانال های آبیاری و انتقال آب با لوله و اقدامات پیشگیرانه مقابله با خشکسالی به بخش کشاورزی استان فارس اختصاص داده شده است .

تاجگردون اضافه کرد: از این اعتبار مبلغ 300 هزار میلیون ریال به اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه آب شرب در روستاها،کف شکنی وحفرچاه ،مرمت و بازسازی مخازن آب روستایی و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی نیمه تمام اختصاص یافته است .

معاون استاندارفارس اظهارداشت :مبلغ 140هزارمیلیون ریال نیز به اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه آب شهری و اقدامات موثر مقابله با تنش آبی در شهرهای این استان ناشی از خشکسالی تخصیص یافته است.

او افزود:برای کاهش اثرات خشکسالی برتولیدکنندگان بخش کشاورزی استان فارس مبلغ 650 میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم سود با سود و کارمزد پنج درصد کمتر از میزان مصوب شورای پول و اعتبار وبازپرداخت 10 ساله پرداخت می شود .

تاجگردون گفت: مهلت دهی تسهیلات سررسید شده در بخش های کشاورزی و تولیدی به مدت حداکثرسه سال برحسب نوع فعالیت های کشاورزی با رویکرد بهره مندی حداکثری خسارت دیدگان از خشکسالی خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار