به گزارش تابناک قزوین به نقل از تسنیم قزوین

قزوین به مهد هنر‌های نمایشی کشور تبدیل شود

طراح داستان سریال رنج پنهان با اشاره به نیروی انسانی متخصص فرهنگی در استان قزوین، گفت: امید است این استان به مرکز تولیدات نمایشی تبدیل‌شده تا فیلم‌ها و سریال‌های زیادی توسط هنرمندان قزوینی و حتی کشوری در این شهر تاریخی به مرحله تولید برسد.
کد خبر: ۵۷۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 08 March 2018

 

طراح داستان سریال رنج پنهان با اشاره به نیروی انسانی متخصص فرهنگی در استان قزوین، گفت: امید است این استان به مرکز تولیدات نمایشی تبدیل‌شده تا فیلم‌ها و سریال‌های زیادی توسط هنرمندان قزوینی و حتی کشوری در این شهر تاریخی به مرحله تولید برسد.

حمیدرضا سبحانی نژاد طراح داستان سریال رنج پنهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: شکل‌گیری طرح این سریال البته با نامی دیگر از سال 86 آغاز شد و پس از تصویب، تحقیق و نگارش آن در شانزده قسمت، حدود 15 ماه به طول انجامید.

این نویسنده ادامه داد: حتی در سال 87 پیش‌تولید این سریال نیز آغاز شد و بنا بود کارگردان دیگری  این پروژه را به انتها برساند اما به دلایلی تولید سریال در آن زمان متوقف شد.

وی افزود: باید از تهیه‌کننده این سریال تشکر کنم چراکه مشاوران متعدد تاریخی و سیاسی را به بنده معرفی کرده و بر اساس شرایط واقعی گروه‌های مبارز دهه پنجاه ، داستان‌پردازی این سریال را پیش برد.

وی با اشاره به اینکه آقای حسین تراب نژاد طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که بنده تنها طرحی دچار ممیزی شده به تهیه‌کننده ارائه داده‌ام اظهار کرد: اما اینجا باید اصلاح شود که فیلم‌نامه کامل بنده تصویب شد و تا مرحله پیش‌تولید نیز جلو رفت و بنده حق‌الزحمه خود را نیز دریافت کردم.

سبحانی نژاد تصریح کرد: بااین‌حال سریال رنج پنهان بر اساس طرح کلی آن سریال شکل‌گرفته است و از قرار گرفتن نامم در کنار آقایان تراب نژاد، میرباقری و جودی بسیار خوشحال و مفتخرم.

وی با اشاره به اینکه آقای جودی برای تولید این سریال همت ویژه‌ای به خرج داد، افزود: تولید چنین سریال باکیفیتی در زمان کوتاه و امکانات محدود واقعاً سخت و تنها با همکاری یک گروه کاملاً حرفه‌ای ممکن بوده است.

 این فیلم‌نامه‌نویس گفت: یکی از دغدغه‌های مهم من برای نوشتن این فیلم‌نامه علاوه بر لزوم پرداختن به آن دوره بااهمیت تاریخ انقلاب، مطرح‌شدن شهر قزوین به‌عنوان یکی از شهرهای قابل‌توجه در شکل‌گیری انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد:  قسمت‌هایی از داستان در شهر قزوین گذشت و به‌رغم مشکلات زیادِ کار در شهرستان، تهیه‌کننده و کارگردان  محترم بزرگوارانه با بنده همدلی کرد و قسمت‌های تأثیرگذاری از این سریال در شهر قزوین فیلم‌برداری شد.

سبحانی نژاد بیان کرد: ساختمان دولت‌خانه صفوی که در سال‌های دهه 50 شهربانی قزوین بود، در سریال جلوه گری ویژه‌ای داشت.

وی با اشاره به اینکه می‌توان گفت سریال رنج پنهان نسبت به آنچه تاکنون مرتبط با تاریخ انقلاب اسلامی در صدا سیما پخش‌شده ، اثر متفاوتی است بیان کرد: تفاوت اصلی در محتوای تحلیلی این سریال و سعی در کمتر قضاوت کردن رفتارها و انگیزه‌های انسانی در آن دوران است که نتیجه‌گیری را به شعور مخاطب می‌سپارد.

این نویسنده  تشریح کرد: این کار با پشتوانه تحقیقیِ خوب به متن قابل‌توجهی رسیده و همراهی عوامل دیگر مانند موسیقی پرکشش، فیلم‌برداری خوب و بازی‌های هنرمندانه به‌ویژه آقای بهنام تشکر در نقش یک ساواکی قابل‌درک برای مخاطب بوده و همچنین از ضرباهنگ مناسبی هم داشته است که در ساخته‌های اخیر تلویزیون کم‌نظیر به نظر می‌رسد. 

سبحانی نژاد اظهار کرد: کارگردان این سریال درک سیاسی، اجتماعی بسیار خوبی دارد و فضای پر تعلیق آن دوران را بدون اضافه گویی و افتادن به دامن کلیشه‌های رایج، به زیبایی به تصویر کشیده است.

این نویسنده در انتها گفت: امیدوارم که با توجه به نیروی انسانی متخصصی  که در استان قزوین وجود دارد این استان به مرکز تولیدات نمایشی تبدیل شود تا فیلم‌ها و سریال‌های زیادی توسط هنرمندان قزوینی و حتی کشوری در این شهر تاریخی به مرحله‌ تولید برسد که البته این اتفاق مستلزم حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان استانی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار