پارك مطالعه در اردكان تاسیس می شود

ريیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان با اشاره به عضويت بيش از پنج هزار اردكاني در کتابخانه‌هاي اين شهرستان، از ساخت كتابخانه مركزي و پارك مطالعه در اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 29 June 2015

به گزارش تابناک یزد، "حسين پايدار" ضمن اعلام خبر ساخت کتابخانه مرکزی اردكان، اظهار كرد: طرح ساخت پارک مطالعه شهرستان اردکان نيز با همکاری شهرداری و فرمانداری اردکان و با سرمايه‌گذاري بالغ بر يك میلیارد ریال تا دو ماه آینده اجرايي خواهد شد.

وي افزود: همیشه پارک‌ها به عنوان محلی برای تفریح و شاداب‌سازی افراد جامعه شناخته مي‎‎شوند لذا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخانی، برنامه‌های فرهنگی متنوعي همچون کتاب‌خوانی، شعرخوانی و برپایی نمایشگاه دائمی کتاب در پارك‌ها را نيز در دستور کار داريم.

شهرستان اردکان در حال حاضر 13 باب کتابخانه عمومی و یک باب کتابخانه مشارکتی با بیش از 144 هزار نسخه کتاب دارد و قريب پنج هزار و يكصد نفر از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در اين شهرستان عضو فعال اين كتابخانه‌ها هستند.

تنها منابع مالی کتابخانه‌های عمومی روستاها، بخش ها و شهرهای اردكان از محل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها بوده كه که این مبلغ نیز بسيار اندک است و براي تامين نیروی انسانی و تکمیل تجهیزات کتابخانه‌های بخش خرانق و برخی از روستاهای عقدا مشکلات بیشماری وجود دارد.

رييس كتابخانه‌هاي عمومي اردكان در پايان ابراز اميدواري كرد كه اين مشكلات در جلسات رایزنی با بخشداران و شهرداران در آينده مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار