آقای استاندار ! تعلل در تکمیل تیم مدیریتی به روند توسعه استان آسیب می زند

در طول سه ماه اخیر بارها از سوی استاندار ،افرادی جهت تصدی معاونت های استانداری به مبادی ذیربط معرفی شده وهر بار نیز با رسانه ای شدن این موضوع و متعاقب آن موضعگیری و سهم خواهی سیاسیون ونمایندگان مجلس، منجر به عقب نشینی استاندار ایلام از موضع خود شده وشاهد بازگشت نقطه سر خط وضعیت موجود بوده ایم.
کد خبر: ۵۴۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 23 December 2017

تابناک ایلام ::از روی کار آمدن سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار ایلام نزدیک به سه ماه می گذرد و علیرغم اینکه استان ایلام با مشکلات فراوان اقتصادی ،فرهنگی واجتماعی وتوسعه ای رنج می برد ،اما کماکان معاونتهای اقتصادی وعمرانی وی با سرپرست اداره می شوند.از همان روز اول حضور ایشان دراستانداری ایلام، مشخص بود که معاون سیاسی فعلی هم در ایلام ماندگار نمی شود.

استاندار ایلام بیش از هر کسی بر این موضوع واقفند ،تا زمانی که دستگاههای موثر در رشد وتوسعه استان از نظر کادر مجرب ومتعهد تکمیل نشده ومدیران آشنا به فنون مدیریت ومتخصص به امور درراس آنها گماشته نشود، اگر تمام فاکتورهای مدیریتی و کارآمدی در شخص استاندار جمع شود ،باز هم به مصداق ضرب المثل" یک دست صدا ندارد " نمی تواند بر مشکلات مستولی شده بر استان فایق آید.

زمان هم مثل باد می گذرد،تا پایان سال کمتر از سه ماه باقی مانده ویقینا نزدیک به یکماه از زمان باقی مانده ،صرف امورات گزارش گیری وگزارش دهی مدیران دستگاهها و جشن های دهه فجر خواهد شد .با وضعیت سیاسی حاکم براستان که مثل سد بزرگی در مقابل تعیین مدیران ارشد ،خصوصا معاونتهای استانداری قرار گرفته ،کارها همچنان معطل و زمان به زیان استان سپری می شود.

در طول سه ماه اخیر بارها از سوی استاندار ،افرادی جهت تصدی معاونت های استانداری به مبادی ذیربط معرفی شده وهر بار نیز با رسانه ای شدن موضوع و متعاقب آن موضعگیری و سهم خواهی سیاسیون ونمایندگان مجلس، عقب نشینی استاندار ایلام از موضع خودو بازگشت به نقطه سر خط وضعیت موجود را شاهد بوده ایم.

این روزها تمام هم وغم استان ، گمانه زنی رسانه ها ،شبکه های اجتماعی و فعالین سیاسی بر این موضوع متمرکز شده که چه کسی سکان معاونتهای اقتصادی وعمرانی وسیاسی استانداری  را در دست خواهد گرفت.( البته ظاهرا تکلیف این دومعاونت با تعامل استاندار با سیاسیون ونمایندگان مجلس هم تاحدودی روشن شده است ). اماحساسیت معاونت سیاسی بدلیل نقش مهم و مستقیم آن بر تعیین مدیران ارشد سیاسی شهرستانها وبخش ها بعنوان پیشانی دولت ،تاحدودی راه را برای رسیدن به اجماع واتخاذ تصمیمی که رضایت تمام گروههای سیاسی ،نمایندگان و افراد ذی نفوذ ر ادر پی داشته باشد ،سخت نموده است.

ظرف امروز وفردا ،حسین کلانتری راهی وزارت کشور خواهد شد و معاونت مهم سیاسی و امنیتی استانداری ایلام هم به جمع پستهای بدون مدیر خواهد پیوست . اگر چه از همین امروز گمانه زنی ها برای تعیین سرپرست این پست آغاز شده وبدون شک سلیمانی دشتکی در کمتر از چند ساعت آینده مبادرت به معرفی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی خواهد نمود. اما بهتراست از همین حالا با قاطعیت تمام وکنار زدن تمام موانع موجود به فکرمعرفی گزینه مناسب تصدی این معاونت مهم واثر گذار باشند.

استاندار ایلام نیک می دانند،فرآیند معرفی و استعلامات وعبور از فیلترهای مختلف برای تصدی این پست ها قدری زمانبر بوده وبه دست آوردن دل تمام افراد وگروههای ذینفع نیز بر سختی کار افزوده است ،بنابراین پیشنهاد می شود با در نظر گرفتن جمیع جهات، از همین امروز به فکر معاون سیاسی وامنیتی خود باشند. حتی اگر امروز برای تحقق این امر دست به کار شوند ،زمان باقی مانده تا پایان سال، زمان زیادی نیست . تعلل در تکمیل تیم مدیریتی صرفا به روند توسعه استان آسیب زده و زمان هم فقط وفقط به زیان مردم استان سپری می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار