آماده باش ستادهای بحران در استان البرز

سالن‌های ورزشی محل اسکان مردم شدند

طی زلزله چهارشنبه شب گذشته در استان البرز تمام فعالیت‌های ورزشی در سالن‌های دولتی تا 2 روز آینده تعطیل شد و سالن‌های ورزشی محل اسکان مردم شدند.
کد خبر: ۵۴۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 22 December 2017
به گزارش تابناک البرز، طی زلزله چهارشنبه شب گذشته در استان البرز، مدیر کل ورزش و جوانان البرز گفت: تمام فعالیت های ورزشی در سالن‌های دولتی تا 2 روز آینده تعطیل شد و سالن های ورزشی به عنوان محلی برای اسکان مردم می‌بایست به صورت 24ساعته باز و پذیرش کنند .

امیر غفرانی افزود: در صورت لزوم تعطیلی فعالیت های ورزشی در سالن های دولتی تمدید می شود.

وی اضافه کرد: مدیران سالن ها باید حضور 24ساعته داشته باشند و به مردم ارایه خدمات بپردازند.

غفرانی گفت:،در تمامی سالن های دولتی، مسوول تاسیسات باید حضور داشته باشد تا چنانچه سیستم گرمایشی با مشکل مواجه شد ،سریعا تعمیر و راه اندازی شود.

 
وی ادامه داد: همچنین تمامی مدیران شهرستان ها ومدیران ستادی برای خدمت در اماکن ورزشی باید در حالت آماده باش باشند.

غفرانی افزود: جامعه ورزشی و جوانان استان البرز از هیچ کوششی دریغ نمی کند و درهای اماکن ورزشی به روی همگان باز است.
 
کمیته بحران دست به کار شد
بر اساس این گزارش مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز با بیان اینکه ستاد بحران وظیفه هماهنگی، نظارت و ارائه راهبردهای صحیح را دارد گفت: بر این اساس بر روند آماده باش تمامی دستگاه های خدماتی، امدادی، امنیتی، تامین ارزاق و امکانات ضروری به صورت شبانه روزی نظارت داریم.
 
مهدی مهرور با تاکید بر اینکه رعایت نکات ایمنی در حوادث، شدت آسیب ها را تا حدود زیادی کاهش می دهد، افزود: ضرورت دارد چنانچه افراد در منزل هستند از خوابیدن زیر لوسترها، کمدها و تابلوهای سنگین و غیره پرهیز کنند.

مهرور ادامه داد: در روز وقوع زلزله تمامی افرادی که صدمه دیدند به دلیل عجله و عدم خروج صحیح از منزل بود، بنابراین انتظار می رود همراه با سرعت، خونسردی و آرامش نیز حفظ شود.

این مسئول گفت: ساکنان ساختمان های بلندمرتبه با راهنمایی مدیرساختمان می توانند با یک مانور و تمرین کوچک، آمادگی لازم را برای خروج اضطراری کسب کنند.

وی افزود: روش های پناه گیری صحیح در هنگام وقوع زلزله اطلاع رسانی شده بنابراین شهروندان می توانند این امر را مرور و تمرین کنند.

مهرور با اشاره به لزوم تهیه یک کیف کوچک از مایحتاج ضروری و امدادی برای هر خانواده اضافه کرد: در ساختمان ها و منازل تا جای ممکن از قفل کردن درها پرهیز شود تا روند تردد در مواقع بحران با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی گفت: کمیته بحران در البرز با دستور استاندار البرز تشکیل شده و به صورت شبانه روزی جهت هماهنگی و نظارت کمیته های شهرستان ها و روند آماده باش دستگاه های خدماتی، امدادی، امنیتی و... اهتمام ویژه ای دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: رییس شرکت فراورده های نفتی استان یکی از اعضای اصلی کمیته بحران بوده و بر این اساس با اتخاذ تدابیر ویژه تاکنون هیچ گونه کمبودی در حوزه سوخت استان نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم به شایعات توجهی نکنند و اخبار موثق را تنها از مراجع رسمی دنبال کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار