ريیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خبر داد؛

اجراي پارك مطالعه در اردكان تا دو ماه آينده

ريیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان با اشاره به عضويت بيش از پنج هزار اردكاني در کتابخانه‌هاي اين شهرستان، از ساخت كتابخانه مركزي و پارك مطالعه در اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 28 June 2015
به گزارش تابناک یزد "حسين پايدار" در حاشیه جلسه‌ای که با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان در اين شهرستان برگزار شد، ضمن اعلام خبر ساخت کتابخانه مرکزی اردكان، اظهار كرد: طرح ساخت پارک مطالعه شهرستان اردکان نيز با همکاری شهرداری و فرمانداری اردکان و با سرمايه‌گذاري بالغ بر يك میلیارد ریال تا دو ماه آینده اجرايي خواهد شد.

وي افزود: همیشه پارک‌ها به عنوان محلی برای تفریح و شاداب‌سازی افراد جامعه شناخته مي‎‎شوند لذا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخانی،  برنامه‌های فرهنگی متنوعي همچون کتاب‌خوانی، شعرخوانی و برپایی نمایشگاه دائمی کتاب در پارك‌ها  را نيز در دستور کار داريم.

پايدار خاطرنشان كرد: شهرستان اردکان در حال حاضر 13 باب کتابخانه عمومی و یک باب کتابخانه مشارکتی با بیش از 144 هزار نسخه کتاب دارد و قريب پنج هزار و يكصد نفر از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در اين شهرستان عضو فعال اين كتابخانه‌ها هستند.

وی به مشکلات مالی کتابخانه‌ها در روستاها، بخش ها و شهرهای اردكان به ویژه در بخش‌هاي خرانق و عقدا و شهر احمدآباد اشاره کرد و افزود: تنها منابع مالی کتابخانه‌های عمومی از محل نیم درصد درآمد شهرداری‌هاست كه که این مبلغ نیز بسيار اندک است و براي تامين نیروی انسانی و تکمیل تجهیزات کتابخانه‌های بخش خرانق و برخی از روستاهای عقدا دچار مشکل هستیم.

رييس كتابخانه‌هاي عمومي اردكان در پايان ابراز اميدواري كرد كه اين مشكلات در جلسات رایزنی با بخشداران و شهرداران در آينده مرتفع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار