صدمه‌بدنی و توهین به فرد در صدر پرونده های کیفری تفت

کد خبر: ۵۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 27 June 2015
امام جمعه تفت در دیدار رییس و کارکنان اداره دادگستری تفت به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود:دستگاه قضا به نوعی مفتخر است که روزی روزگاری در راس آن شخصیت والامقام از نظر سیاسی،علمی،فقهی مثل آیت الله شهید بهشتی بوده است.
امام جمعه تفت رسیدگی به دعاوی و خواسته های مردم را کاری بس دشوار دانست و گفت:رعایت عدالت،راسخ بودن،احساس مسئولیت،اخلاص،ایجاد رضایت مردم و برخورد خوب نیز باید دربین کارکنان دستگاه قضایی نمود واقعی داشته باشد.

رییس دادگستری شهرستان تفت هم با تبریک این هفته به همه کارکنان دستگاه قضا گفت:هفته قوه قضاییه یادآور تلاش های شهیدبهشتی ویارانش می باشد.
عبدالحمید مختاری گفت:دستگاه قضا به عنوان یک دستگاه مستقل خدمت گذار مردم بوده و راهنمایی های مردم رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کارهای خود قرار داده و الویت کاری خود را رعایت حقوق شهروندی،تکریم ارباب رجوع و بی طرف بودن قرار داده است.

وی به ارائه گذارشی از عملکرد دادگستری تفت درسال93 پرداخت و کل پرونده های وارده به دادگستری را 10 هزارو 488 فقره و مختومه آن را 10 هزارو 219 پرونده اعلام کرد.

مختاری اراضی ملی رفع تصرف شده درسال 93 را 33 هکتار و نیم بیان نمود و با اشاره به فعالیت پزشک قانونی در شهرستان تفت و سهولت کار مردم گفت:568 مورد به این مرکز مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به دایر شدن شوراهای حل اختلاف در روستاهای ده بالا، طزرجان، نصرآباد و گاریز و رسیدگی به مشکلات مردم در اسرع وقت گفت:با ایجاد این شوراها ورودی دادگستری تفت کاهش و با ایجاد پزشکی قانونی در شهر تفت از تردد مردم به مرکز شهر و مرکز استان جلوگیری و رسیدگی به پرونده ها سریع تر و بهتر صورت می گیرد.

وی موضوع بیشتر پرونده های کیفری را به ترتیب ایجاد صدمه بدنی غیرعمد براثر تصادفات بدلیل ییلاقی بودن منطقه و تردد بسیار بالا که مدیریت استانی را در این زمینه می طلبد،توهین به اشخاص،جرائم مرتبط با موادمخدر و روانگردان عنوان کرد.

این مسئول همچنین موضوع بیشتر پرونده های حقوقی را قلع و قمع مستحدثات در اراضی ملی بر اثر تصرفات غیرمجاز، مطالبه چک و سومین آن مهریه است که نشان از کثرت دعاوی خانوادگی است.


ایرنا



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار