رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین:

بیش از 2000 افاغنه در محله دیمج حضور دارند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: حضور بیش از حد افاغنه حدود دو هزار نفر اعم از مجاز و غیرمجاز در دیمج از جمله مشکلات این محله است.
کد خبر: ۵۳۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 04 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، عباس وثیق‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری اظهار داشت: این دفاتر با پیشنهادات دستور کار 21 به عنوان سند بالادست با هدف اعتمادسازی، بسترسازی، توانمندسازی و مشارکت مردمی در سطح قزوین راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به دفتر تسهیل‌گری محله دیمج گفت: مسؤولان این دفتر به موضوع‌های اجتماعی، فرهنگی و کالبدی محله‌ها می‌پردازند و در این راستا جلسه‌های متعددی با کارشناسان سازمان‌هایی همانند نظام مهندسی، راه و شهرسازی، شهرداری و استانداری برگزار کرده‌اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزاری جلسه هم‌اندیشی و مشارکت با هیأت‌امنا و شورایاران محله با حضور نمایندگان دستگاه‌ها‌ی مربوطه، برگزاری جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، فرهنگ‌سازی دوچرخه‌سواری و پخت و توزیع آش نذری با مشارکت اهالی محله از جمله موارد فعالیت‌های دفتر تسهیل‌گری محله دیمج است.

وثیق‌نیا بیان کرد: برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی کودکان و نوجوانان با هدف مشارکت و نظرخواهی از آن‌ها در داشتن محله خوب با حضور مسؤولان و اهدای جوایز به همه شرکت‌کنندگان، برگزاری کارگاه تفکیک زباله تر از خشک و کمک به بهبود وضعیت بهداشت و سلامت در محلات از دیگر فعالیت‌های دفتر تسهیل‌گری است.

این مسؤول به مشکلات فرهنگی و اجتماعی، کالبدی و زیرساختی، ترافیکی و زیست محیطی محله دیمج اشاره کرد و گفت: مهاجرت تدریجی ساکنان بومی محله به دلیل کمبود امکانات و خدمات عمومی و حضور بیش از حد افاغنه حدود دو هزار نفر اعم از مجاز و غیرمجاز در دیمج از جمله مشکلات این محله است که باید اقدامات لازم را در رفع آن انجام داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ابراز کرد: کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدأ در دفتر تسهیل‌گری این سازمان در محله دیمج و با شرکت قشرهای مختلف ساکن در این محله برگزار شده است.

وثیق‌نیا اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی کارشناسان سازمان مدیریت بر پسماند شهرداری قزوین ضمن بیان مشکلات ناشی از عدم جمع‌آوری صحیح زباله، نحوه تفکیک زباله از مبدأ، نقش آن در حفظ محیط زیست و فواید آن را تشریح کردند.

وی اضافه کرد: همچنین کاهش تولید زباله و چرخه بازیافت مواد در طبیعت از دیگر مواردی بود که به شرکت‌کنندگان توضیحات لازم ارائه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار