تذکر امام جمعه تبریز به فرهنگ و ارشاد اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم رعایت شئونات اسلامی توسط برخی غرفه‌داران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گفت: حجاب برخی غرفه داران نمایشگاه کتاب تبریز در شان نام پایتخت تشیع اسلام نیست.
کد خبر: ۵۱۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳ 28 October 2017

حجت الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز در گفت وگو با فارس در تبریز اظهار داشت: نمایشگاه کتاب در تبریز یک رویداد فرهنگی بزرگ بوده که باید از ظرفیت آن به خوبی بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه اهمیت کتاب و نیاز بشری به آن و عرضه مطالب مناسب و مطلوب بسیار پر اهمیت است، افزود:  از این رو برای آمادگی لازم در نماز جمعه،  هر شب مطالعه انجام می‌دهم.

امام جمعه تبریز به اهمیت موضوع خانواده موفق را در جامعه اسلامی یادآور شد و گفت: چند هفته‌ای است که در خطبه‌های نماز جمعه به موضوع شرایط یک خانواده موفق از نظر قرآن و اسلام اشاره می‌کنم که با  استقبال بی‌نظیری مردم مواجه شده که در پیام‌های مردمی این استقبال را دیده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: همیشه باید آماده و به روز بود و مطالب متناسب با نیاز استان و مشکلات آن داشته باشیم که کتاب بهترین راه برای این آمادگی است.

امام جمعه تبریز با ابراز تاسف از اینکه سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است، گفت: متاسفانه وضعیت کتابخوانی استان نیز ایده‌آل نیست که نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

وی به موضوع نحوه برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: همانطور که گفته شد این یک فرصتی بی‌بدلیل است ولی طی برگزاری نمایشگاه کتاب برخی غرفه‌داران شئونات اسلامی از قبیل حجاب اسلامی را رعایت نکردند که مناسب شهر اولین‌ها و پایتخت تشیع اسلام نیست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این خصوص تذکراتی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه رسیدگی به این موضوع داده شده که دیگر شاهد چنین موضوعاتی نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار