21 میلیارد ریال کالای قاچاق در بافق کشف شد

فرمانده انتظامی بافق گفت: 21 میلیارد ریال کالای قاچاق در 6ماهه نخست سال 1396 در این شهرستان کشف و توقیف شده است.
کد خبر: ۵۰۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 07 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»سرهنگ محمد کمالی  به مناسبت هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب کالاهای کشف شده پوشاک، پارچه و مواد خوراکی بود و تعدادی متهم نیز دستگیر و به دادگاه معرفی شدند.
وی بدون اشاره به تعداد متهمان با گرامی داشت هفته ناجا، دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی را سرلوحه وظایف و ماموریت های نیروی انتظامی دانست.
وی افزود: در این راستا و در حوزه امنیت اخلاقی و امر به ‌معروف و نهی از منکر، می‌ توان به کشف مقداری مشروب الکلی، اخذ تحقیقات در موارد مسائل اخلاقی و دستگیری افراد در خصوص مزاحمت‌های نوامیس اشاره کرد.
فرمانده انتظامی بافق با اشاره به حوزه مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن نیز تصریح کرد: کشف 53 مورد تجهیزات ماهواره‌ای و دستگیری چهار نفر به اتهام انتشار فیلم و عکس خصوصی افراد در فضای مجازی از اقدامات پلیس بافق در این حوزههاست.
کمالی افزود: در حوزه توسعه پایدار و مبارزه با قاچاق کالا و تحقق شعار سال مبنی بر استفاده از تولید داخلی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، مقداری کالای قاچاق به ارزش 21 میلیارد ریال کشف شده است.
وی ویژگی‌های فضای مجازی و بعضا مخرب بودن آن را هشدار داد و گفت: دوستی‌ها و ارتباطات اینترنتی امروزه منجر به طلاق ،خیانت ، خودکشی و بی‌تفاوتی به یکدیگر می‌شود و بیشتر شکست‌خوردگان و قربانیان این روابط دختران هستند زیرا از لحاظ عاطفی آسیب‌ پذیرترند.
وی اضافه کرد: در معرض قرار گرفتن اطلاعات اشتباه، قمار، شرط‌بندی، تشویق به استفاده از مواد مخدر، سوء استفاده‌های جنسی ایجاد مشکلات مالی و قانونی و تجاوز به حریم خصوصی افراد، از خطرات اجتماعی این شبکه‎هاست.
شهرستان بافق در مجاورت استان های شرقی قرار گرفته و عبور کالا و مواد مخدر بعضا از این مسیر صورت می گیرد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار