مدیرکل حفظ آثار قزوین خبر داد

آغاز ساخت باغ موزه دفاع مقدس در جوار شهدای گمنام بوستان فدک

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از برگزاری 600 عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در ستاد هفته دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: از جمله این برنامه‌ها آغاز ساخت باغ موزه دفاع مقدس در پنج هکتار است.
کد خبر: ۴۹۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 20 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی طاهرخانی در نشست خبری که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه و فرماندهان نیروهای مسلح در سالن جلسات سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رسانه چه در دوره دفاع مقدس و چه بعد از آن نقش ویژه‌ای برای تبیین دستاوردها و پیروزی‌ها داشته و دارد.

وی افزود: هفته دفاع مقدس با دبیری بنیاد حفظ آثار برگزار می‌شود و در این راستا هم از ماه‌ها قبل ستاد استانی با تشکیل کمیته‌ها برگزار و کمیته نیروهای مسلح هم از مهم‌ترین این کمیته‌ها بوده که در ستاد هفته دفاع مقدس تشکیل شد و امروز این نشست مشترک از ادغام نشست‌های خبری مختلف به میزبانی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان است که برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به نقش رسانه‌ها در تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه اضافه کرد: رسانه‌ها به بیان زوایای خاموش دفاع مقدس که همان ایثارگری‌های بهترین جوانان این خاک است، بپردازند.

طاهرخانی یادآور شد: با توجه به همزمانی ایام محرم با هفته دفاع مقدس، فرهنگ حسینی و دینی باید تبیین و حفظ و حراست شود چراکه فرهنگ دفاع مقدس همان فرهنگ حسینی است.

این مسؤول تشریح کرد: الگوهای جوانان رزمنده همان ائمه اطهار(ع) هستند که با همین الگوها به پیروزی بر دشمن نایل شدیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد: مجموع 600 عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در ستاد هفته دفاع مقدس استان تدارک دیده شده که برگزار می‌شود و از جمله این برنامه‌ها آغاز ساخت باغ موزه دفاع مقدس در پنج هکتار در جوار شهدای گمنام بوستان فدک است.

طاهرخانی گفت: همچنین رونمایی از چند جلد کتاب دفاع مقدس و همچنین حضور پیشکسوتان در مدارس، دانشگاه‌ها و بیان دستاوردها و خاطرات از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی بیان کرد: ویژه برنامه شکست حصر آبادان، افتتاح یادمان شهدای گمنام و برگزاری شب خاطره از دیگر برنامه‌ها هفته دفاع مقدس در استان قزوین است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین مطرح کرد: 300 هزار شهید، 10 هزار ایثارگر و 64 شهید گمنام مدفون در قزوین ستاره‌هایی هستند که برای برگزاری بهتر برنامه‌های این هفته به آن‌ها متوسل می‌شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار