وزير علوم، تحقيقات و فناوري:

دانشگاه فني و حرفه‌اي دانشگاه نسل سوم

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: دانشگاه فني حرفه‌اي نمونه واقعي دانشگاه نسل سوم است که کارآفريني و مهارت‌آموزي در آن به شکل عملي اجرايي شده است.
کد خبر: ۴۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 16 June 2015
به گزارش تابناک یزد،محمد فرهادي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، در بازديد از دانشکده فني و حرفه‌اي دخترانه دکتر شريعتي تهران اظهار داشت: تقويت دانشگاه فني و حرفه‌اي از اولويت‌هاي اصلي وزارت علوم است؛ زيرا مساله مهارت‌آموزي، کارآفريني و رفع نياز بازار کار محور برنامه‌هاي امروز وزارت علوم براي توسعه مراکز آموزش عالي و رشته‌هاي دانشگاهي است.
وي با اشاره به تصميم درست دولت براي انتقال دانشگاه فني حرفه‌اي به وزارت علوم گفت: پس از اين انتقال برخي مشکلات نظير انتقال ساختمان‌ها و کارگاه‌ها به دانشگاه به وجود آمده است که اميدواريم با هماهنگي بيشتر وزارت آموزش‌وپرورش مرتفع شوند.
فرهادي افزود: مساله تصويب ساختار دانشگاه فني و حرفه‌اي و تبديل وضعيت مدرسان اين دانشگاه به عضو هيأت‌علمي در معاونت آموزشي و مرکز هيأت امناي وزارت علوم در جريان است و در آينده نزديک نهايي مي‌شود.
وزير علوم با تأکيد مجدد بر برنامه وزارت علوم بر مهارت‌آموزي رشته‌هاي دانشگاهي گفت: گذراندن دوره‌هاي چند ماهه کارورزي دانش‌آموختگان ساير دانشگاه‌هاي کشور در مراکز دانشگاه فني حرفه‌اي از جمله شيوه‌هاي اجراي اين برنامه است.
فرهادي گفت: دانشگاه فني حرفه‌اي بايد رشته‌هاي جديد خود را در حوزه‌هاي جديد فناوري روز، متناسب با نياز امروز بازار کار و با شيوه‌هاي متفاوت از ساير دانشگاه‌هاي کشور ايجاد کند.
در جريان اين بازديد و نشست مشترک، روساي دانشگاه فني و حرفه‌اي و دانشکده دکتر شريعتي، دانشکده‌هاي فني و حرفه‌اي تهران و چند تن از مدرسان دانشگاه فني حرفه‌اي ديدگاه‌هاي خود را با فرهادي مطرح کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار