در آستانه برگزاری جشن گلریزان

برگزاری گلریزان در سطح شهرستانها و استفاده از ظرفیت و کمکهای خیرین استان امری جدی است

جلسه ستاد دیه آذربایجان شرقی با موضوع هماهنگی جشن گلریزان 94 در سالن جلسات دادگستری تبریز تشکیل شد.
کد خبر: ۴۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴ 10 June 2015

در این جلسه رئيس کل دادگستري آذربايجان شرقي با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیتها از جمله خیّرین نیکوکار استان در برگزاری جشن گلریزان اظهار داشت: بایستی زمینه جلب مشارکت تمام خیّرین علاقمند به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را در تمام شهرهای استان فراهم نمود.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد ستاد دیه استان در سالهای گذشته افزود: ستاد دیه استان می تواند با احصاء زندانیان جرایم غیرعمد هر شهرستان و مبالغ مورد نیاز برای آزادی ایشان و اعلام به فرمانداران شهرستانها نسبت به جمع آوری مساعدت های خیّرین اقدام نماید.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان ادامه داد: انگیزه دینی و الهی خیّرین نیکوکار ستودنی است زیرا این انگیزه است که باعث کمک ایشان در جهت آزادی زندانیان می شود. قطعاً در محضر پروردگار متعال آنچه ماندگار است، نیّت خالص شخص نیکوکار است.

حجت الاسلام مظفری رییس هیات امنای ستاد دیه با اشاره به لزوم استفاده از کمکهای خیرین شهرستانی و عموم اهالی متدیّن آذربایجان شرقی اظهار داشت : امر برگزاری همایش گلریزان در شهرستانها امری جدی و مورد تاکید است که باید ستاد دیه با شناسایی زندانیان هر شهرستان نسبت به اجرای گلریزان در سطح شهرستانهای تابعه اهتمام نمود .

رییس کل دادگستری استان با تاکید بر مفاد بخشنامه ابلاغی در این خصوص دستور داد در این خصوص برنامه های توجیهی و هماهنگی بیشتری با استفاده از ظرفیت و استعداد سایر دستگاهها صورت گیرد .

وی ضمن قدردانی از تلاشهای خیرین و اعضای هیات امناء و هیات مدیره وضعیت ستاد دیه استان مطلوب و رضایت بخش اعلام و ابراز امیدواری کرد در سایه تعامل و همدلی و تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف بتوانیم همچنان در این مسیر بسوی ارتقاء سطح فعالیتها و خدمات این تشکل مردم نهاد حرکت نماییم .

رئيس کل دادگستري استان در پایان دستورات لازم در جهت برگزاری باشکوه جشن گلریزان 94 را صادر و اظهار امیدواری نمود در سال مزین به نام «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» تمام مردم و مسئولین استان در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد همدل و همزبان باشند.

خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز فعالیتهای ستاد دیه ارزشمند و مغتنم ارزیابی و اظهار داشت : فعالیتهای سالهای اخیر مخصوصاً از سال 1391 با ترکیب جدید هیات مدیره و هیات امناء ستاد دیه توانست سطح خدمات و فهالیتهایش را گسترش دهد که لازم است از تعامل همکاری نهادی همچون شهرک های صنعتی ، اداره کل استاندارد و سازمان صنعت و معدن و اصناف و بازاریان تقدیر شود .

در بخش دیگری از این جلسه بنی هاشمی مدیرکل زندانهای استان با توصیف نحوه شکل گیری ستاد دیه این نهاد را عجین با همایش گلریزان و شب ماه مبارک رمضان دانسته و اظهار داشت : الحمدالله بر اساس رواج این برنامه در سال اخیر بحث گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در جامعه نهادینه شده است که متاسفانه موازی کاری در اجرای این مراسمات توسط برخی می تواند موجب دلسردی مردم و خیرین را فراهم بیاورد که بر این اساس برابر بخشنامه اخیر رییس کل دادگستری استان در صدد هستیم در موعدی که تعیین شده است با هماهنگی مسئولین شهرستانی و مقامات قضایی اجرای گلریزان در سطح شهرستانها را عملی کنیم .

مدیرعامل ستاد دیه استان طی ارائه گزارشی از عملکرد سال 93 ستاد دیه استان گفت: در طول سال گذشته 245 نفر با جمع مساعدت بیش از 36 میلیارد ریال از زندانهای استان آزاد شده اند.

حجت الاسلام محرمی زمان برگزاری جشن گلریزان 94 را 11 تیرماه اعلام نموده و افزود: هماهنگی های لازم با مرکز صدا و سیمای استان جهت هرچه باشکوه برگزار شدن جشن گلریزان انجام شده است.

وی ادامه داد: برای آزادی تمام زندانیان فعلی جرایم غیر عمد استان مبلغ 60 میلیارد ریال مساعدت نیاز است. معادل همین مبلغ نیز از طریق اخذ گذشت از شاکیان زندانیان جهت آزادی ایشان متصور و مورد انتظار می باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار