واریز بیش از ۱۹۰۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های قزوین

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در سال مالی گذشته بیش از ۱۹۰۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان قزوین واریز شده است.
کد خبر: ۴۳۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 11 June 2017
مصطفی امیدی پور در گفت‌وگو با خبرنگار در قزوین اظهار داشت: در یک سال گذشته 197 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است.

وی افزود: 30درصدآن معادل43میلیاردتومان به دهداری‌های استان و  70درصد آن معادل 154 میلیارد تومان به شهرداری‌ها یاستان تعلق گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: توزیع درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده براساس شاخص جمعیتی است و دلیل آن هم بهره‌مندی عادلانه همه مردم استان از این نوع درآمدهاست.

پورامیدی بابیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده در سال جدید رشد 27 درصدی داشته است عنوان کرد:سهمیه وصولی سال 96 در حوزه وصول درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده 1400میلیاردتومان است که تحولی در این زمینه شاهد خواهیم بود.

وی میزان اثرپذیری ارزش افزوده بر شکوفایی اقتصاد کشور را یادآور شد و افزود: سال گذشته با رشد 6 درصدی نسبت به سال 94، از محل کسب این نوع مالیات یک هزار و 970 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شد و باید اذعان داشت این میزان مالیات که 430 میلیارد ریال آن مربوط به دهیاری ها و یک هزار و 540 میلیارد ریال دیگر آن نیز به شهرداری ها بود در توسعه شهرها و روستاهای استان نقش موثر و سازنده ای داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به آخرین مهلت زمان پرداخت مالیات از سوی مودیان، در پایان گفت: 31 خردادماه هر سال آخرین مهلت برای پرداخت اشخاص حقیقی از جمله صاحبان مشاغل و 31 تیرماه نیز آخرین مهلت برای پرداخت مالیات برای اشخاص حقوقی و شرکت ها در نظر گرفته شده و تاریخ آن نیز به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار