خرید 60 آمبولانس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان برای لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا پایان امسال 50 درصد 234 پروژه‎ بهداشتی این دانشگاه به بهره‎برداری می‎رسد.
کد خبر: ۴۳۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹ 03 June 2017
دکتر کورو ش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان کرد: از سال ۹۳ طرح تحول نظام سلامت شروع و تاکنون بالغ بر 212میلیارد تومان اعتبار به استان تعلق گرفته است که 60 درصد آن پرداختی از جیب مردم برمی‎گردد.

وی ادامه داد: مابقی اعتبارات مربوط به 7 بسته ترویج زایمان رایگان، پزشک مقیم، ماندگاری پزشکان، پرداخت تجهیزات و هتلینگ بیمارستان‌ها بوده است که در هتلینگ بیمارستان‌ها ۰ تا ۱۰۰ درصد تغییرات ایجاد شده و ۶۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه کردیم.

ساکی با بیان اینکه همچنین در استان دو پایگاه بالگرد هوایی موجود است، اضافه کرد: 60 دستگاه آمبولانس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان برای استان خریداری شده است و بناست ۳۰۰ دستگاه آمبولانس برای استان‎ها خریداری شود که سهمیه لرستان نیز مشخص خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه 104 هزار مترمربع و ۲۳۴ پروژه بهداشتی در دست ساخت داریم که ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به آنها تخصیص داده شده است، تصریح کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۱۱ میلیارد تومان برای استان اخذ شده است و به تناسب رشدی که این پروژه‌ها دارند دکتر هاشمی وزیر بهداشت نیز سهم ۵۰ درصدی خود را پرداخت می‌کنند.

ساکی افزود: متاسفانه به منظور تهیه زمین در شهرستان های بروجرد و خرم‌آباد با مشکلاتی مواجه هستیم و برنامه داریم تا سال تا پایان سال ۵۰ درصد این پروژه‌ها به انجام برسد.

وی گفت: با توجه به اینکه نتوانستیم زمین لازم را در این دو شهرستان تامین کنیم با شهرداری‌ها و آموزش و پرورش رایزنی کردیم تا قسمتی از پارک‎ها و زمین  خود را به علوم پزشکی دهند تا این پروژه ‎ ها ساخته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در سه سال اخیر ۸۰۰ تخت به مجموع تخت‌های استان اضافه شده است، یادآورشد: 1000 تخت دیگر که شامل ۲۵۰ تخت در شهرستان کوهدشت ، ۲۵۰ تخت در شهرستان دورود و ۵۰۰  تخت در شهرستان خرم‌آباد است به مجموع تخت ‎ ها در آینده اضافه خواهد شد.

ساکی تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هر 1000نفر 1.5 تخت در بخش دولتی داریم و توانستیم به نورم کشوری برسیم اما با اضافه شدن 1000 تخت پیش‌بینی شده به ۲.۲ دهم درصد خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار