آموزش فنی و حرفه ای برای سربازان

در راستای ارتقاء مهارت برای ایجاد اشتغال سربازان وظیفه پس از پایان خدمت ‌سربازی، تفاهم‌نامه توسعه آموزش‌های مهارتی در منطقه دوم نداجا در بوشهر منعقد شد.
کد خبر: ۴۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 02 June 2015
تابناک بوشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بعدازظهر امروز در نشست با ‌مسئولان منطقه دوم نیروی دریایی ارتش، از انعقاد تفاهم نامه جدید همکاری این اداره‌کل با فرماندهی منطقه دوم نیرو دریایی ارتش خبرداد و اظهار داشت: در راستای توانمندسازی و ارتقاء مهارت سربازان وظیفه، تفاهم‌نامه توسعه آموزش‌های مهارتی در منطقه دوم نداجا منعقد شد.

عبدالرسول کازرونی گفت: این تفاهم‌نامه برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای سربازان وظیفه پس از پایان خدمت سربازی منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از سال 1371 پس از طرح پیشنهادی وزارت کار و امور اجتماعی و تصویب دستورالعمل مربوطه رهبر معظم انقلاب آغاز و تاکنون براساس تنظیم تعهدات آموزشی برمبنای اعلام نیاز نیروهای مسلح اجراء شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر هدف از انعقاد این تفاهم نامه همکاری را تحقق منویات رهبر معظم انقلاب ‌دانست و تصریح کرد: این برنامه آموزشی برای ارتقاء مهارت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در راستای بهره گیری در زمان خدمت و توانمند ساختن آنان برای ورود به بازار کار پس از پایان خدمت مقدس سربازی است.

کازرونی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در پادگان‌ها تجهیز می‌‌شود افزود: بیمه کردن کارآموزان در برابر حوادث هنگام آموزش، تجهیز کارگاه‌های آموزشی در پادگان‌ها و برگزاری آزمون و سنجش مهارت کار‌آموزان از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در تفاهم نامه مذکور است.

وی، با اشاره به ارائه آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار به سربازان وظیفه، اظهار داشت: صدور کارت تردد برای مربیان، تامین فضای مناسب آموزشی و رفع نقایص و بهسازی فضای آموزشی، تامین ملزومات ایمنی و بهداشتی را از تعهدات فرماندهی نداجا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار