سینما قدس تبریز به مجموعه فرهنگی هنری تبدیل می شود

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با اشاره به روند بازسازی و تعمیر سینما قدس تبریز گفت: از مدتها قبل در تلاش بودیم سینماهای تحت مدیریت حوزه هنری در استان به ویژه کلانشهر تبریز را به وضعیت مطلوب و در خورشان مردم عزیز درآوریم.
کد خبر: ۴۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 31 May 2015

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، حسن میلانی ادامه داد: بر همین اساس نشست و برخاست هایی برای این منظور با حوزه هنری کشور و استانداری به عمل آمد و با حمایت نمایندگان مجلس و سایر عزیزان که ما را در این عرصه یاری نمودند، به این نتیجه رسیدیم که در بین سینماهای زیر مجموعه حوزه هنری استان، سینما قدس را برای تبدیل به مجموعه فرهنگی هنری قدس انتخاب کنیم چرا که هم به لحاظ موقعیت منطقه ای که در مرکز شهر و مشرف به اثر بزرگ تاریخی، ارک علیشاه قرار دارد و هم به این لحاظ که بخش اداری حوزه هنری در این سینما مستقر است.

وی با بیان اینکه پروژه مجموعه فرهنگی هنری قدس قرار است در سه فاز عملیاتی گردد، اضافه نمود: در فاز اول سالن اصلی سینما با ظرفیت 300 به بهره برداری خواهد رسید و در فاز دوم نیز سالن شماره 2 و 3 هر کدام به ترتیب با ظرفیت100 و70 نفر تکمیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در فاز سوم نیز ورودی، لابی، گالری و سرویس های بهداشتی سینما بازسازی خواهند شد.

میلانی با اشاره به اینکه قرار است بازسازی مجموعه فرهنگی هنری قدس در سال جاری به بهره برداری برسد، گفت: سالنهای مذکور مجهز به سیستم دیجیتال دالبی و مجهز به پخش دیجیتال خواهند بود تا زمینه ارائه خدمات بهتر به مخاطبین از این طریق فراهم گردد.

وی همچنین تصریح کرد: در کنار این سه سالن، گالری با نور‌پردازی حرفه‌ای، محل ارائه محصولات فرهنگی هنری، به همراه کافی شاپ و کلاس‌های آموزشی و کتابخانه تخصصی هنر راه اندازی خواهد شد و سینما قدس به مجتمع فرهنگی، هنری و سینمایی قدس تبدیل می شود.

وی در خصوص اینکه بازسازی و تعمیر سینما قدس در چه مرحله ای است، گفت: حدود سه ماه است که از آغاز پروژه می گذرد و در این سه ماه کارهای نخاله برداری و کارهای مربوط به زیرسازی سالن ها به انجام رسیده است.

میلانی اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکتی متشکل از تواناترین کارشناسان و مورد تایید از نظر فنی و استاندارد های به روز که پیمانکار پروژه هستند با جدیت تمام فعالیت می کنند و امید است با حمایت مسئولان زمینه برای بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه فراهم شود.

وی گفت: جا دارد از استانداری آذربایجان شرقی برای تخصیص اعتبار لازم جهت این پروژه تقدیر و تشکر نمایم که اگر نبود حمایت های شخص آقای دکتر جبارزاده و معاونت محترم برنامه ریزی استانداری و کارشناسان فرهنگی معاونت فوق این پروژه به این زودی ها انجام نمی یافت.

میلانی در پایان اضافه نمود: هم اکنون هشت سینما زیر نظر حوزه هنری در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند که امیدواریم بتوانیم تمامی سینماها را بر اساس اولویت بازسازی و به مجتمع رفاهی، فرهنگی و سینمایی تبدیل کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار