مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد؛

رویکرد کمیته امداد در جشن نیکوکاری بر افزایش مشارکت مردم است

شهرستان‌های مشهد (به ویژه مناطق حاشیه شهر)، زاوه، باخرز، تایباد، خواف، سرخس، بجستان، رشتخوار و کوه‌‌سرخ بیشترین محرومیت در خراسان رضوی را دارند.
کد خبر: ۳۸۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ 01 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، محسن مسعودیان راد ظهرامروز ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) ، با اعلام اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های تخصصی کمیته امداد بسیار گسترده بوده و نیازمند اطلاع‌رسانی توسط اصحاب رسانه است، گفت:  دغدغه مسئولان این نهاد ایجاد شرایط مناسب برای محرومان در آستانه نوروز است.
مسعودیان‌راد، برنامه‌های جشن نیکوکاری امسال را همراه با شعار بهار همدلی، شکوه مهربانی دانست و تصریح کرد: در آستانه سال نو قصد داریم با برگزاری جشن نیکوکاری لبخند را به محرومان هدیه کنیم و این جشن در گام‌های ۹ گانه شامل؛ شناسایی خیران ‌نیک‌اندیش، شناسایی خلاء ‌ها و نارسایی‌های سازمانی و اعتباراتی، نیازسنجی از خانواده‌ها، مکان‌ها و محلات با محرومیت بیشتر اعم از مددجو و غیرمددجو، اشتغال، مسکن، ازدواج، تبلیغات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی، تقویت گام‌های حرکتی و تجلیل از نیکوکاران تعریف شده است. 
مسعودیان راد با اشاره به اینکه هر شهرستان دارای نقاط وشرایط مختلفی است که توزیع هدایا و سبدهای کالای معیشتی، پوشاک و جهیزیه می تواند در آنجا به‌خوبی انجام شود، افزود: جشن نیکوکاری فرصتی برای خیرین محسوب می‌شود و یکی از موارد در کمیته امداد، توسعه و گسترش خیرات و مشارکت و همدلی مردم است.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها طبق شرایطی خاص تقسیم و شناسایی می‌شوند و کمک‌ها را به سمت روستاهای محروم و نیازمند سوق می‌دهیم، تاکید کرد: جشن نیکوکاری در سه حوزه مدارس، معابر عمومی و مصلی‌های نماز جمعه طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ اسفند برگزار  که در هر یک از روزهای مشخص شده مشارکت مردم جمع آوری می شود.
مسعودیان‌راد تصریح کرد: در رویکرد جدید برگزاری جشن نیکوکاری، به کاهش و حذف ایجاد پایگاه و افزایش مشارکت مردمی توجه شده است به طوری که در استان فقط ۸۰ پایگاه ثابت و در دفاتر کمیته امداد و برخی معابر ویژه مانند اطراف حرم مطهر فعال است و پایگاه‌های سیارو به عبارتی مراکز مختلفی که شناسایی شده اند هم توسط کلیه نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی و غیردولتی استانی و شهری مدیریت می‌شود که ۵۰ درصد این پایگاه‌ها در مشهدمقدس قرار دارد.
مسعودیان‌راد گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده مردمی بین نیازمندان سطح استان توزیع می‌شود که حمایت‌ها در قالب این جشن  بصورت نقدی و نیز در قالب پوشاک، سبدکالای معیشتی، جهیزیه، مسکن و اموردرمانی و ... است.
وی استفاده از شیوه های نوین برای دریافت مشارکتهای مردمی را عنوان کرد و افزود: از مجموع هدایای دریافت شده فقط ۹ درصد آن از طریق خدمات الکترونیکی و اینترنتی واریز شده که این عدد بسیار پایین است در صورتی که مشارکت در کار خیر با شیوه ها نوین الکترونیکی سبب سرعت بخشی به توزیع هدایا به نیازمندان و عدم سوء استفاده سودجویان می‌شود.
وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف به شکلی گسترده به مددجویان تحت پوشش این نهاد ارائه می‌شود، افزود: امیدواریم که بتوانیم دیدگاه‌های امام راحل(ره) در بحث محرومان را به‌خوبی تبیین کرده و در عمل این دیدگاه‌های ناب را محقق کنیم.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ضمن اشاره به بارندگی های اخیر در استان و وارد شدن خسارتهای زیادی به مددجویان تایباد و خواف ادامه داد: در اثر بارندگی های اخیر به مددجویان تایباد وخواف خسارات زیادی تحمیل شد که با کمک این نهاد، استانداری خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، سپاه امام رضا(ع) و دیگر مجموعه‌ها شرایط ایده‌آلی برای این خانواده رقم خورد.
مدیرکل کمیته امداد استان در رابطه با شهرستان‌هایی که بیشترین محرومیت را دارند، بیان کرد: شهرستان‌های مشهد (به ویژه مناطق حاشیه شهر)، زاوه، باخرز، تایباد، خواف، سرخس، بجستان، رشتخوار و کوه‌‌سرخ بیشترین محرومیت در خراسان رضوی را دارند.
همچنین در این نشست تخصصی سلمان دانشور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی ،جشن نیکوکاری را فرصتی مغتنم و ویژه برای همدلی و همزبانی خیران نیک‌اندیش و سبقت در فرهنگ خیرات دانست و گفت: کمیته امداد علاوه بر جمع‌آوری‌ مشارکتهای نقدی و غیرنقدی نیکوکاران به دنبال گسترش و تقویت همدلی‌ و انسجام بهتر در حمایت از محرومان و نیازمندان است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۴ خیران استان 1میلیارد و 500 میلیون تومان طی 11ماه مشارکت با جشن نیکوکاری داشته اند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3 میلیارد و ۳۰۰ میلیون مشارکت مردمی جذب شده که نسبت به ‌مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۵۰ درصدی داشته است وبیش بینی می شود میزان کمک های مردمی به 5 میلیارد تومان برسد.
شایسته ذکر است: در حال حاضر در سطح استان ۱۷۵ هزار خانوار از خدمات کلی و ۱۲۹ هزار خانوار از خدمات معیشتی ابن نهاد برخوردار هستند.
نشست تخصصی کمیته امداد استان با موضوع جشن نیکوکاری باحضور مدیر کل این نهاد و اصحاب رسانه در اردوگاه ثامن‌ائمه(ع) مشهد برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار