55درصدشهروندان،زباله هارادرمبداتفکیک‌میکنند

تابناک: مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به جمع آوری روزانه بیش از هزار تن زباله در این شهر گفت: 55 درصد شهروندان اصفهانی تفکیک زباله در مبدا را انجام می دهند.
کد خبر: ۳۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰ 19 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، تیمور باجول افزود: به لحاظ وزنی نیز 30 درصد زباله ها (نزدیک به 160 تن) توسط شهروندان جداسازی می شود.

وی گفت: مدیریت پسماند یکی از چالش های مدیریت شهری است و اگر درست برنامه ریزی نشود، مشکلات زیست محیطی و بهداشتی به وجود می آورد.

باجول افزود: پسماندها در پنج بخش کلی شامل کشاورزی، صنعتی، ویژه، پزشکی و عادی دسته بندی می شود.

وی با بیان اینکه پسماندهای عادی نیز شامل دو دسته دور ریز خانه ها و ساختمانی است، گفت: شهرداری وظیفه مدیریت پسماندهای عادی را به عهده دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: روزانه حدود 50 هزار تن پسماند عادی در کشور تولید می شود که سهم اصفهان یکهزار تن می باشد.

وی ادامه داد: 65 درصد پسماندهای عادی مواد آلی است که در اصفهان به کود ورمی کمپوست تبدیل و پنج درصد نیز پسماندهای ویژه و غیر قابل بازیافت است و برای تولید انرژی به سایت شرق اصفهان منتقل می شود و بقیه نیز پسماندهای دیگر است.

باجول افزود: روزانه حدود 660 تن پسماندهای اصفهان از مواد آلی است که به روش هوازی و طبق استانداردها به کود کمپوست تبدیل و برای کشاورزی استفاده می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان تنها شهر کشور است که پسماند آن بصورت مستقیم دفن نمی شود، گفت: در چرخه پسماند سه رکن مردم، پیمانکاران و شهرداری تعریف می شود که اگر هر کدام کار خود را به خوبی انجام ندهند در این زمینه دچار مشکل خواهیم شد.

باجول افزود: با اطلاع رسانی های خوبی که توسط رسانه ها و کلاس های آموزشی در مراکز فرهنگی انجام شده اهمیت موضوع برای مردم کاملا روشن شده است.

شهر اصفهان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار