نماینده مردم قم:

ظریف حاضر نیست مجلس را در جریان جزییات مذاکرات قرار دهد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که وزیر امور خارجه همان نکاتی که در تلویزیون و رسانه ها مطرح می کند در مجلس بازگو می کند، اعلام کرد که خانه ملت در جریان جزییات مذاکرات هسته ای قرار ندارد.
کد خبر: ۳۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴ 19 May 2015
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از خبرگزاری رسا و دیدار با مدیرعامل این رسانه حوزوی به بیان دیدگاه های خود درباره مذاکرات هسته ای پرداخت.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که متاسفانه دولت همه مشکلات را در سبد مذاکرات گذاشته است، این نوع نگاه را برای کشور دارای آفات و پیامدهای بسیار ناگوار ارزیابی کرد.
 
وی با اشاره به توافق ژنو خاطرنشان کرد: این توافق عواید چندانی برای کشور نداشته و عملا اتفاقی نیفتاد و در حال حاضر نیز این مشکل و نگرانی وجود دارد.
 
امیر آبادی با بیان این که قطعا مجلس مذاکرات هسته ای را به دقت رصد می کند، گفت: مجلس منتظر است ببیند چه اتفاقی می افتد و بدون هماهنگی با مجموعه نظام تصمیمی نخواهد گرفت.
 
وی با بجا دانستن نقدها و نگرانی ها نسبت به مذاکرات هسته ای و بیانیه لوزان، ادامه داد: مجلس تاکنون چند بار وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده را خواسته و این مساله را همچنان دنبال خواهد کرد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه وزیر امور خارجه اطلاعات دقیقی به مجلس و نمایندگان نمی دهد؛ آقای ظریف همان مسائل و مطالبی که در تلویزیون بیان می کند را برای نمایندگان هم نقل می کند؛ واقعا مجلس در جریان جزییات مذاکرات نیست.
 
وی پذیرش پروتکل الحاقی را خطری جدی عنوان و با بیان این که این مساله زمینه را برای بهانه جویی غرب و آمریکا بیشتر می کند، تصریح کرد: ما در مذاکرات هسته ای باید به گونه ای عمل کنیم که بهانه به طرف مقابل ندهیم.
 
امیر آبادی گفت: موضوع هسته ای بهانه است، غرب و آمریکا با اساس نظام اسلامی مشکل دارند و به یقین اگر این پرونده نیز به نتیجه برسد و حل شود، آنها موضوعات دیگری از جمله حقوق بشر، موشک های بالستیک و جریان مقاومت را پیش خواهند کشید و بهانه جویی های خود را ادامه خواهند داد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین جزییاتی از طرح مجلس برای حراست از دستاوردهای هسته ای کشور را مطرح و خاطرنشان کرد: یک طرح یک فوریت در این باره در مجلس مطرح است که نکاتی درباره بازرسی ها و تحقیق و توسعه و لغو تحریم ها در آن وجود دارد؛ یک طرح دیگر نیز طرحی دو فوریتی است که تیمی از مجلس بر مذاکرات هسته ای نظارت کند و با جلسه ای که با شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان داشته ایم مقرر شده این طرح ها یکی شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآورشد: رهبر معظم انقلاب در سطح کلان مسائلی را درباره مذاکرات مطرح می کنند و همان گونه که خود ایشان تاکید کردند در جزییات ورود ندارند. 

منبع:خبرگزاری رسا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار