فعال‌سازی مسیر ترانزیتی قندهار- میلک- چابهار

بدنبال گفت و گوهای انجام شده میان "علی اوسط هاشمی" استاندار سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و دکتر "همایون عزیزی" والی ولایت قندهار افغانستان ،تفاهمنامه ای در 11 بند به امضا رسید.
کد خبر: ۳۳۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 19 November 2016

در راستای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان و با توجه به اصل حسن همجواری، روابط حسنه و دیرینه بین دو کشور و همچنین عزم جدی مقامات عالی هر دو کشور در جهت گسترش روز افزون همکاری های دو جانبه در تمامی زمینه های مورد علاقه و بدنبال گفتگوهای انجام شده میان "علی اوسط هاشمی" استاندار سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و دکتر "همایون عزیزی" والی ولایت قندهار افغانستان ، طرفین طی تفاهمنامه ای در 11 بند به تفاهم رسیدند که بخشی از موارد تفاهم به شرح ذیل اعلام می شود.

- طرفین تفاهم نمودند در خصوص فعال سازی مسیر ترانزیتی قندهار- میلک- چابهار، همکاری های لازم را با یکدیگر به عمل آورند و نسبت به رفع موانع احتمالی در حوزه سرزمینی خود اقدام نمایند.استان سیستان و بلوچستان آمادگی خود را برای اجرای این توافق اعلام نمود.

- طرفین توافق نمودند در زمینه تأمین، تولید و توزیع برق ولایت قندهار با یکدیگر همکاری داشته باشند.در این خصوص موافقت شد رایزنی ها و مذاکرات مقدماتی بین طرفین در طی دو ماه آغاز گردد.

- به منظور ارتقای همکاری های علمی ، آموزشی و تربیت نیروی متخصص مورد نیاز ولایت قندهار، طرفین توافق نمودند از توانمندی های دانشگاه های سیستان و بلوچستان پیرامون موضوع مذکور بهره گیری نمایند و مذاکرات فنی و مقدماتی حداکثر ظرف دو ماه آغاز گردد.

- طرفین تفاهم نمودند از ظرفیت های فنی و مهندسی و خدمات شهری استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ولایت قندهار جمهوری اسلامی افغانستان در جهت انتقال تجربیات و اجرای طرح های عمرانی و زیر بنایی از طریق مبادله هیئت های تخصصی همکاری نمایند.

- طرفین تفاهم نمودند جهت مشاهده ظرفیت های کشاورزی و همچنین بهره گیری از تجربیات صنعت زراعتی استان سیستان و بلوچستان زمینه بازدید کشاورزان و صنعتکاران زراعتی همراه با مسئولین ادارات زراعتی قندهار از استان سیستان و بلوچستان از جانب ایران فراهم گردد.

- طرفین تفاهم نمودند زمینه های همکاری های علمی، آموزشی و تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه سیستان و بلوچستان با دانشگاه ملی کشاورزی قندهار فراهم گردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
جناب استاندار مردم شمال استان هم بر گردن نظام خون و جوان دادن حق دارند و باید زندگی کنند گریزی هم به حق آبه سیستان می زدی هم خارج از لطف نبود
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار