راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلاینده هوا در بافق

سنگ‌آهن بافق، ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا را که مطابق با بند 5 سیاست‌های کلی نظام از طرف مقام معظم رهبری اعمال شد را با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان تجهیز و راه‌اندازی کرد.
کد خبر: ۲۹۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 10 September 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بازدید از ایستگاه سنجش آلاینده هوا در بافق با تاکید بر ضرورت تعامل سازنده صنعت و محیط زیست اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های شهری، تصفیه فاضلاب، افزایش فضای سبز و اشتغال موضوعاتی است که باید تفاهم بیشتری با محیط زیست و صنایع صورت گیرد.

سعید متصدی با بیان اینکه موضوعات زیست محیطی یکی از پایه‌های اساسی و اصلی مباحث مربوط به فعالیت‌های صنعتی است، افزود: خوشبختانه شرکت سنگ آهن در زمینه‌های کنترل آلاینده‌ها و موضوع مربوط به افزایش فضای سبز فعالیتیهای قابل تقدیری انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: این نخستین ایستگاه پایش آنلاین محیطی در سنگ آهن بافق است که از نظر تعداد سنسورها و نوع سنسورها دقت لازم در آن صورت گرفته و امیدواریم ارقامی که این ایستگاه پایش می‌کند همواره پایین‌تر از حد استاندارد باشد.

متصدی تصریح کرد: با نصب این ایستگاه، این حس مسئولیت در شرکت سنگ آهن به وجود آمده که به محض اینکه آلاینده‌ای در فرآیندهای تولیدی و غیرمعدنی افزایش یابد بتواند آن را کنترل کند.
معاون محیط زیست افزود: این ایستگاه آلاینده‌های اصلی هوا شامل اوزون ذرات معلق 2.5 و 10 میکرونی و گازهای آلاینده‌ای مثل دی اکسید گوگرد را اندازه‌گیری می‌کند.

وی گفت: :در کنار این ایستگاه، ایستگاه هواشناسی وجود دارد که دارای پارامترهایی مانند باران سنج، دماسنج، فشارسنج و رطوبت سنج است که جهت و سرعت وزش باد را نمایش میدهد.

متصدی بیان داشت: حدود  200 ایستگاه آلاینده در سطح کشور فعالیت دارند و این ایستگاه ه با  پیوستن به شبکه وضعیت آلودگی هوا را با توجه به ریزگردهایی که وجود دارند رصد می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار