افزایش 87 درصدی بارش در خراسان شمالی

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال 95 تا پایان تیرماه 5. 129 میلیمتر بارش در این استان ثبت شده است که در مقایسه با سال گذشته 87 درصد و نسبت به دوره بلند مدت 35 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۷۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ 11 August 2016
مجتبی جلالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سال زراعی 93-92 سال کم بارشی در سطح استان داشتیم و تقریبا 50 درصد مناطق مختلف بویژه نوار شمالی و شمال غرب کاهش بارش کاملا محسوس بود که سال زراعی 94-93 بارش های نسبتا مناسبی داشتیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 3. 270 میلیمتر بارندگی داشتیم گفت: که در مقایسه با مدت مشابه آن 22 درصد و نسبت به دوره بلند مدت آماری 18 درصد افزایش داشته ایم.
جلالی بارش سال زراعی شیروان تا پایان تیرماه را 6. 291 میلیمتر عنوان کرد و افزود: نسبت به سال گذشته 19 درصد و نسبت به دوره آماری 29 درصد افزایش و چهار ماهه ابتدای سال تا پایان تیرماه در شیروان 0. 160 میلیمتر که نسبت به سال قبل 138 درصد و نسبت به دوره آماری 73 درصد بوده است.
مدیر کل هواشناسی خراسان شمالی در خصوص ایستگاه های هواشناسی گفت: این نوع ایستگاه ها شاخه ای از علم هواشناسی است که به مطالعه مراحل رشد گیاهان و ارتباط آن با شرایط آب و هوایی درمنطقه می پردازد.
وی گفت: برنامه ریزی راهبردی، پایش و ثبت عوامل محیطی، مدیریت آبیاری، مدیریت یکپارچه آفات و بیماری ها و مدیریت مخاطرات کشاورزی و دستیابی به سازگاری محیطی از عمده فعالیت ایستگاه هواشناسی است.
خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع شده است که اقلیم های متفاوت دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار