داده های ایستگاه های هواشناسی هر ساعت مخابره می شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی سازمان هواشناسی گفت: داده های 413 ایستگاه هواشناسی هر ساعت یا کمتر از آن به مرکز مخابره می شود تا براساس آن آخرین وضعیت هواشناسی تجزیه و تحلیل شود.
کد خبر: ۲۷۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 10 August 2016
مسعود حقیقت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این ایستگاه ها شاخص های نظیر دما، بارش، رطوبت، سمت و سوی باد، نماد اعماق خاک و دمای سطح خاک یادداشت برداری می شود.
وی با بیان اینکه پنج هزار ایستگاه هواشناسی در کشور در گرایش های مختلف وجود دارد، اظهار کرد: علاوه بر این دو هزار و 500 ایستگاه باران سنجی نیز در کشور فعال است که در این ایستگاه ها فقط مقدار بارندگی اندازه گیری می شود.
وی از 250 ایستگاه اقلیم شناسی در استان خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم بخش کشاورزی را دقیق و مراحل رشد گیاه را پایش کنیم حدود 45 مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی در کشور داریم که هم مراحل رشد گیاه و هم پارامترهای آب و هوایی را اندازه گیری می کنند و از این طریق به کشاورز کمک می شود.
حقیقت با بیان اینکه استان خراسان شمالی این نوع ایستگاه را ندارد افزود: قرار است بزودی در منطقه شیروان یا فاروج این عملیات انجام گیرد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه 13 ایستگاه جو بالا در کشور وجود دارد گفت: این ایستگاه ها در سطح زمین تا سطوح فوقانی جو یا جو ارتفاع بالا را پایش می کنند که 9 راهدار دارد که به شکل شعاع 200 کیلومتر وضع جوی منطقه را رصد می کند.
حقیقت افزود: همچنین 9 ایستگاه گرد و خاک و آلودگی وجود دارد که بحث آلودگی و ذرات معلق جو را پایش می کند و در مجموع ایستگاه های متنوع دیگری است که هدف همه ایستگاه ها این است تا بتوانیم جو اطراف ایران و خود ایران را پایش کنیم.
وی با بیان اینکه کشاورز استفاده بهینه از شرایط اقلیمی را می خواهد افزود: کشاورز خواهان آب و هوا، شرایط و بارش خوب است.
حقیقت گفت: براساس نظر خواهی از استان ها و مطالعاتی که انجام شده در برنامه ششم پیش بینی کردیم چند ایستگاه هم دیدی، ایستگاه هواشناسی کشاورزی، ایستگاه جو باران و ... را راه اندازی کنیم.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار