مراسم یادبود شهدای محیط بان هرمزگانی برگزار می شود

به مناسبت چهلمین روز از درگذشت دو محیط بان هرمزگانی مراسم یادبود این دو شهید امروز برگزار می شود.
کد خبر: ۲۷۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 05 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، پنج‌شنبه 14مرداد چهل روز پس از شهادت «پرویز هرمزی» و «محمد دهقانی» دو شهید محیطبان هرمزگانی در گنو، مراسم یادبود این عزیزان برگزار می‌شود.
 
ابتدا از ساعت 14:30 الی 17 عصر در مسجدجامع حاجی‌آباد مراسم یادبود شهید محمد دهقانی برگزار شده و سپس از ساعت 20 الی 22 شب در مسجد امام سجاد (ع)  بندرعباس (بلوار امام حسین (ع)، شهرک سجادیه)  مراسم یادبود شهید پرویز هرمزی برگزار می‌شود.
 
به گزاش ایسنا، دو محیط‌بان هرمزگانی سوم تیرماه که در ارتفاعات منطقه تحت حفاظت خود با شکارچیان درگیر شده بودند، به ضرب گلوله مستقیم متخلفان به شهادت نایل آمدند.
 
محمد دهقانی 35ساله و از نیروهای پیمانی با 12سال سابقه کار و پرویز هرمزی نیز 54ساله و از نیروهای قراردادی با 23سال سابقه خدمت بوده است.
 
منطقه حفاظت شده گنو در فاصله 40 کیلومتری شمال غربی شهر بندرعباس واقع شده و بر دشت خلیج فارس که مرتفع ترین قله آن بنام 'نصیری' 2347 متر از سطح دریا ارتفاع دارد مسلط است. این منطقه حفاظت شده که در حال حاضر بیش از 40 هزار هکتار وسعت دارد، در سال 1351 تاسیس شده است.
 
منطقه حفاظت شده گنو به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد اقلیمی، گیاهی و جانوری، دارای درجه تنوع زیستی زیاد و ارزش های بالای حفاظتی در سطح جهانی است که بر همین اساس، در سال 1355 به شبکه ذخیره گاه های زیست کره مسکون(MAB ) پیوست.
 
گنو به دلیل آنکه منطقه ای گذرگاهی محسوب می شود، از تنوع اقلیمی و زیستی قابل توجهی برخوردار است از نظر حفظ تنوع گیاهی مناطق مهم رویشی کشور، گونه های خاص و همین طور گونه های بومی بسیار حایز اهمیت می باشد.از سوی دیگر، به دلیل وجود چشمه های آب گرم و آب و هوای مطبوع به ویژه در ایام مختلف سال، از جمله تابستان تفرجگاهی پرطرفدار برای مردم محلی و طبیعت گردان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار