هرمزگان تنها 47 محیط بان دارد

مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: محدودیت اعتبارات و منابع موجب شده که در هرمزگان برای صیانت از مناطق تحت حفاظت تنها 47 محیط بان داشته باشیم.
کد خبر: ۲۵۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 11 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مجید وفادار صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که محدودیت اعتبارات، منابع و امکانات موجب شده تا در استان هرمزگان و با این وسعت گسترده و وجود چندین منطقه حفاظت شده تنها 47 محیط بان داشته باشیم که این محدودیت‌ها کار را بسیار سخت کرده است.
 
وی افزود: در هرمزگان به ازای هر 16 هزار هکتار یک محیط بان داریم که با توجه به شرایط سخت آب و هوایی و گرمای بیش از 8 ماه از سال برای انجام وظیفه‌شان به امکانات و تجهیزات ویژه‌ای نیاز دارند که در این زمینه نیز با محدودیت مواجه هستیم.
 
مدیرکل محیط زیست هرمزگان خاطرنشان کرد: برای پوشش مناسب مناطق حفاظت شده استان دست کم باید سه تا 4 برابر تعداد فعلی محیط بان داشته باشیم اما مجوز استخدام وجود ندارد و از طرف دیگر به دلیل کمبود اعتبارات حتی اعتبار کافی برای گشت‌زنی مستمر محیط بانان را در مناطق حفاظت‌شده در اختیار نداریم.
 
وی توجه به محیط زیست را یکی از نیازهای کشور و انتظارات مردم و اولویت‌های مهم دولت دانست و ابراز امیدواری کرد که در سایه توجه هر چه بیشتر به محیط زیست در کشور و اجرای طرح‌های حفاظتی با همکاری مردم بتوان از میزان آسیب‌ها به حیات وحش نیز کاست.
 
وفادار فرهنگ‌سازی در زمینه توسعه فعالیت‌های زیست محیطی و مشارکت مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست را نیز به عنوان یکی از کارکردهای رسانه‌ها بیان و از عموم مردم خواست تا در این زمینه به سازمان محیط زیست کمک کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار