پیش‌بینی حدود 2 هزار کلاس درس برای مقطع ابتدایی در البرز

کد خبر: ۲۴۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 04 June 2016


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: برای مهرماه امسال حدود 2000 کلاس درس برای مقطع ابتدایی در این استان پیش‌بینی شده است.

خسرو ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در سال تحصیلی 94 – 95 در مجموع حدود 426 هزار دانش‌آموز البرزی در مقاطع مختلف، مشغول به تحصیل بودند.

وی افزود: بر اساس تجربه‌ای که از سال‌های گذشته داریم، در هر فصل حدود 12 هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان البرز افزوده می‌شود که باید تدارک و پیش‌بینی لازم برای تحصیل آنها را انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش جمعیت دانش‌آموزی البرز، مهاجرپذیر بودن این استان و داشتن رشد جمعیتی بیش از 3 درصد است.

ساکی گفت:‌ بنابراین انتظار داریم که امسال نیز با افزایش جمعیت روبه‌رو بوده و به همین دلیل اقدامات لازم در جهت بهسازی، نوسازی و افزایش کلاس‌های درس را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه استان البرز از نظر بهره‌مندی از فضاهای آموزشی و کلاس درس جزو محروم‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌آید، گفت: با این وجود تلاش داریم که تراکم تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس نسبت به دوره گذشته افزایش نیابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت: برای فصل تحصیلی 95 – 96 حدود دو هزار کلاس درس تنها برای مقطع ابتدایی پیش‌بینی شده و امیدواریم که با این اقدام تراکم دانش‌آموزان حاضر در هر کلاس مانند فصل تحصیلی قبل باشد.

ساکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در فصل تحصیلی 94 – 95 تعداد 38 هزار دانش‌آموز در مقطع اول ابتدایی تحصیل خود را در البرز آغاز کردند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از 42 هزار دانش‌آموز کلاس اولی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: بر این اساس پیش‌بینی‌های لازم برای افزایش حدود سه‌ درصدی دانش‌آموزان کلاس اولی در استان البرز را در دستور کار خود داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان گفت: به طور قطع امکانات و اعتبارات و بودجه‌های دولتی جوابگوی نیاز استان البرز نیست و امیدواریم که مانند سال‌های گذشته امسال نیز خیرین مدرسه‌ساز به کمک آموزش و پرورش آمده و شرایط تربیت بهتر آینده‌سازان کشور را فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار