بانک اطلاعاتی کودکان کار در کرج تدوین می‌شود

کد خبر: ۲۲۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ 28 April 2016


فرماندار شهرستان کرج گفت: بانک اطلاعاتی کودکان کار و خیابان در کرج تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی فرماندار این شهرستان، محمدتقی ایرانی اظهار داشت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی متوجه کودکان کار و خیابان، ابتدا نیازمند آن هستیم تا اطلاعات آماری و هویتی کاملی از این کودکان داشته باشیم تا بتوانیم بر پایه نیازهای آنان برای ساماندهی‌شان برنامه‌ریزی نماییم.

وی تصریح کرد: با وجود فعالیت‌های گسترده‌ای که دستگاه‌های متولی پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، در خصوص کودکان کار و خیابان انجام داده‌اند، متاسفانه هنوز آمار دقیق از تعداد، هویت و مسائل و مشکلات این کودکان در دست هیچ سازمانی وجود ندارد.

فرماندار کرج افزود: برخی از کودکان خیابانی، با مشکلاتی مهمتر از فقر دست و پنجه نرم می‌کنند، فقر فرهنگی و فقر اقتصادی، در کنار بیماری والدین، بیسوادی، نداشتن کارت شناسایی هویت و بهره‌کشی جنسی، مشکلاتی هستند که با شناسایی آنها و غربالگری‌های مناسب از سوی دستگاه‌ها قابل حل هستند و می‌توان با تهیه یک بانک اطلاعاتی دقیق، در خصوص رفع این مشکلات اقدام کرد.

ایرانی بیان داشت: بدون اطلاعات قطعی نمی‌شود برنامه‌ریزی کرد، ما باید با استفاده از نهادهای غیردولتی و موسسه‌های خیریه بیش از پیش از این نهادها جهت سامان دادن به کودکان خیابانی بهره‌مند شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار