صنعت گردشگری در سیستان و بلوچستان توسعه می‌یابد

کد خبر: ۲۱۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ 25 April 2016

معاون میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: توسعه صنعت گردشگری درسیستان و بلوچستان نیازمند توجه جدی به زیر ساختها در مسیرهای گردشگری استان است.

مجتبی میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری شده است توسعه صنعت گردشگری در استان نیازمند توجه جدی به زیر ساختها از جمله احداث اماکن تفریحی و بهداشتی در مسیرهای گردشگری استان است.

معاون گردشگری سیستان و بلوچستان گفت:  یکی از راهکارهای عملی شعار سال توجه جدی به صنعت گردشگری ماست چرا که میزان سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک فرصت شغلی در صنعت گردشگری به مراتب بسیار پایین‌تر از دیگر صنایع می‌باشد زیرا به سرمایه‌گذاری کمتری نیاز دارد و می‌تواند زمینه اشتغال پایدار را در استان فراهم نماید.

وی با اشاره به اینکه  صنعت گردشگری در سیستان و بلوچستان توسعه می‌یابد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در سال 96 میزبان گردشگران داخلی و خارجی هستیم لذا شرط میزبانی شایسته اقدام و عمل انقلابی و جهادی همه دستگاههای ذیربط جهت فراهم آوردن شرایط مطلوب برای گردشگران است.

میرحسینی تصریح کرد: احداث و تکمیل  زیرساختها، تسهیل راههای ارتباطی و توجه به قابلیتهای نواحی مختلف گردشگرپذیر استان  در کنار آموزش جوامع محلی، ایجاد انجمن راهنمایان گردشگری و تبلیغات مناسب از جمله اقدامات مورد نیاز در سال95 برای آماده شدن برای میزبانی در سال 96 است که با کمک دستگاههای مرتبط در قالب دبیرخانه ستاد راهبردی گردشگری استان محقق می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار