کاهش آسیبهای اجتماعی درمدارس بوسیله اجرای برنامه های چهارگانه

کد خبر: ۲۱۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 17 April 2016



به گزارش تابناک لرستان ،گودرزکریمی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که به ریاست استاندار لرستان برگزار شد ، از کاهش 5/17درصدی آسیب های اجتماعی در مدارس پس از اجرای برنامه های چهارگانه پایه و توسعه گرا، پیشگیری اولیه ، نهضت فرهنگی پیشگیری و مراقبت اجتماعی خبر داد .

کریمی فر افزود : رصد وضعیت آسیب های اجتماعی و پیاده سازی نقشه خطر پذیری در این برنامه مورد توجه قرار می گیرد .

وی با اشاره به برنامه های پیشگیری اولیه را شامل پیشگیری با رویکرد « رشد ـ مدار »، آموزش و توانمند سازی و مشارکت و همکاری خانواده ها تصریح کرد: در این مرحله طرح های آموزش مهارت های مراقبت از خود ، مهارت های مقابله با آسیب های اجتماعی و رفتارهای پر خطرو مدارس عاری از خطر به تناسب در دوره های مختلف تحصیلی اجرا می شود .

کریمی فر خاطر نشان کرد : طرح مدرسه عاری از خطر را در 62 مدرسه دوره متوسطه دوم در اجرا شده است .

وی تصریح کرد: 22 هزار معلم در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی آموزش‌های لازم را با اعتباری بالغ بر 0 30 میلیون ریال فرا گرفته اند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان لرستان تاکید کرد: برپایی کارگاه‌های ویژه والدین و کارکنان و اجرای برنامه همکاری خانه و مدرسه، برپایی نمایشگاه سیار پیشگیری از مصرف موادمخدر و اجرای طرح آموزش مهارت مقابله‌ای و... از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار