طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش

چراغ استیضاح در سال 94 هم با آموزش و پرورش روشن شد

وزارت آموزش و پرورش در 9 دوره فعالیت مجلس شورای اسلامی از اقبال بیشتری برخوردار بوده است.4مورد طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش حاصل 8 دوره مجلس میباشد که هیچ کدام منجر به تغییر وزیر نشده است.حال فانی که با رای 185 نماینده به این سمت گماشته شده است،منتظر نظر نمایندگان میماند.
کد خبر: ۱۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶ 06 April 2015

اخیرا برخی از نمایندگان شاید با هدف سرمایه گذاری برای انتخابات آینده ،احساس همدردی با این قشر از جامعه کرده و طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به صحن علنی مجلس می آورند.استیضاح بعنوان حق قانونی و بعنوان یک وظیفه برای نمایندگان همواره وجود دارد اما گاهی استفاده از این حق نیز محلی از اعراب ندارد.

به گزارش تابناک ارومیه،اینکه گفته میشود بعد از خانه ،مدرسه دومین جایگاه مهم در امر تربیت است دور از واقعیت نیست.اگر گفته میشود فرهنگ جامعه با آموزش توسعه می یابد،نابجا نیست .وقتی که تمامی ارکان یک کشور با آموزش تغذیه میشود ،اغراق نیست و زمانی که استقلال یک کشور را در استقلال فرهنگی آن کشور میدانند حرفی بی حساب نیست و این سخن که شغل معلمی شغل انبیاست،سخن امام راحل است.

اهمیت آموزش و پرورش این نهاد فرهنگ ساز کمتر از نهادهای نظامی،سیاسی،اقتصادی و حتی مذهبی کشور نبوده،بلکه رفیع تر است و لازم است تا به این نهاد رسیدگی و توجه خاصی صورت گیرد.اینکه قشر عظیمی از معلمان،همان کسانیکه تربیت فرزندان و امیدهای آینده این کشور بدست آنها سپرده میشود ،از دستمزد و حقوق مناسبی برخوردار نیستند ،امری نگران کننده بوده و احتمال ایجاد ضایعه در فرهنگ کشور وجود دارد.

اما به نظر میرسداین قشر تاثیر گذار و مهم در جامعه باید کمی واقع بینانه تر فکر کنند.مگر کارکنان نهادهای دیگری همانند نظامیان،نیروهای انتظامی،جهاد کشاورزی و سایر کارمندان حقوق بگیر از شرایط بهتری برخوردار هستند؟فرهنگیان عزیز باید بدانند که کشور در شرایط اقتصادی مطلوبی بسر نمیبرد.باید در اینجا به این نکته اشاره کرد که در شرایط فعلی حتی طیف وسیعی از بازاریان در شرایط بد کسب و کار بسر میبرند. اما بسیاری از اقشار مردم ،شرایط کنونی کشور را درک میکنند .صبر پیش کرده و منتظر روزهای خوب رونق اقتصادی کشورند.

فرهنگیان نیز باید در این پروسه صبر و استقامت سهیم باشند.باید با جانفشانی و صمیم قلب حق امانت داری را بجا اورند.فرزندان و آیندگان این مرز و بوم به رسم امانت در دستان آنها قرار دارد.آنها که شغل انبیا را دارند نباید کم صبری و کم حوصله گی بخرج دهند.

مشکلات معیشتی در تمامی سطوح کشور نمایان است.اکثر مردم از وجود عدم توازون اقتصادی و عدم کفایت درآمدی آگاه بوده و با آن دست و پنجه نرم میکنند.برای رسیدن به روزهای روشن و ایده ال باید هزینه صبر و استقامت پرداخت.

کم حوصله گی معلمان در مقاطع مختلف تکرار شده است.این کم حوصله گیها بر فرهنگ کشوری اثر خواهد گذاشت که خود و فرزندان آنها نیز در آن زندگی میکنند.فشار فرهنگیان در شرایطی که نفت مهمترین مجرای درآمدی کشور بر اثر توطئه های سایرین به حداقلها کاهش یافته است؛بر دولت وارد میشود.در این شرایط برخی ها نیز بر کم صبری و گلایه فرهنگیان دامن میزنند.

اخیرا برخی از نمایندگان شاید با هدف سرمایه گذاری برای انتخابات آینده ،احساس همدردی با این قشر از جامعه کرده و طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به صحن علنی مجلس می آورند.استیضاح بعنوان حق قانونی و بعنوان یک وظیفه برای نمایندگان همواره وجود دارد اما گاهی استفاده از این حق نیز محلی از اعراب ندارد.

محمد قسیم عثمانى نماینده مردم بوکان در مجلس شوراى اسلامى از استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داده و گفت؛ عمده ترین دلیل استیضاح ناتوانى وزیر در جلب توجه دولت به تفاوت حقوق و مزایاى فرهنگیان نسبت به بسیارى از وزارتخانه ها و دستگاههاى دیگر است.

محمد قسیم عثمانى در گفت و گوی خبری گفت:متاسفانه فشار معیشتى بر فرهنگیان به واسطه ى تورم و روشهاى نادرست و ناکاراى افزایش حقوق ناقص معلمان شاغل و بازنشسته، مانع از تمرکز آنها بر وظایف اصلى آموزشی و تربیتى آنها شده و لطمات آن در آینده خود را نشان خواهد داد.

این نماینده مردم درمجلس نهم افزود:به نظر می رسد وزیر آموزش و پرورش در همراه کردن دولت درجهت رفع مشکل معیشتى معلمان ناتوان بوده و این ناتوانى علاوه بر وضعیت معیشتى معلمان،دامن مدارس را نیزگرفته است.

عثمانی گفت: به علت عدم تأمین هزینه هاى مختلف مدارس و عدم تامین کتابخانه ها و آزمایشگاهها، مدارس به حالت خود گردان در آمده و عملاً تأمین هزینه هاى مدارس بر دوش اولیاء افتاده و در مناطق و خانواده هاى محروم، به یک مشکل جدى تبدیل شده و خانواده ها را از مدارس فرارى داده است زیرا هر وقت دعوتنامه اى به اولیاى دانش آموزان مى رسد تصور این است که تشکیل جلسات و دعوتنامه بهانه اى براى گرفتن پول از خانواده ه ها است و خانواده هاى کم بضاعت کم کم نگاه شان به مدرسه عوض شده که دلیل آن ناتوانى وزارت آموزش و پرورش در تأمین هزینه هاى مدارس است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: این استیضاح به امضاى تعداد قابل توجهى از نمایندگان رسیده و فردا پس از امضاى تعداد بیشترى از همکاران جهت اعلام وصول تحویل هیأت رئیسه مجلس مى شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار