شکارچیان متخلف در نوشهر دستگیر شدند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر از شناسایی و دستگیری سه تن از شکارچیان متخلف در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۱۸۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶ 16 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، کامبیز محسن سلطانی  گفت : درپی گزارش های دریافتی از منابع معتبر مبنی بر شکار یک راس شوکا و یک راس مرال ماده در مناطق حفاظت شده البرز مرکزی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست پس از پی گیری های فراوان و دریافت مجوز قضایی در هفته جاری اقدام به شناسایی و دستگیری این شکارچیان متخلف کردند.


وی افزود : ماموران یگان حفاظت در پی بازرسی از منزل این افراد متخلف مقادیر زیادی گوشت ، سه قبضه سلاح گلوله زنی دوربین دار و ساچمه زنی به همراه ادوات ساخت فشنگ غیرمجاز چهارپاره ، 10 عدد فشنگ چهارپاره و چهارعدد فشنگ ساچمه زنی غیرمجاز کشف و ضبط کردند.


وی اظهارداشت : این افراد متخلف پس از تشکیل پرونده و انجام سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا در این منطقه معرفی شدند.


آمارهای موجود نشان از آن دارد که از یک ماه پیش تاکنون دست کم 28 شکارچی متخلف در مناطق حفاظت شده البرز مرکزی شهرستان نوشهر شناسایی و دستگیر شدند.


لشکنار ، اجو، منجیر ، پول ، کلیک ، صلاح الدین کلا و دشت نظیر مناطقی از این شهرستان هستند که دارای سرمحیط بانی و محیط بانی هستند.


شهرستان نوشهر با داشتن حدود 220 هزار هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و برخورداری از گونه های حیات وحش نظیر مرال ، شوکا ، کل بز ، خرس قهوه ای ، پلنگ ، قرقاول ، کبک دریایی و معمولی در غرب مازندران واقع است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار