یک چهارم یزدی‌ها دخانیات مصرف می‌کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد اظهار كرد: سالانه 90 هزار مورد جدید مبتلا به سرطان در کشورر به ثبت می‌رسد كه براساس بررسی‌های به عمل آمده توسط وزارت بهداشت، یزد در ردیف سه استان نخست آمار مبتلایان به سرطان قرار دارد.
کد خبر: ۱۸۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 15 February 2016

به گزارش تابناک یزد،دکتر «محمدحسن لطفی» به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان با اشاره به رشد سالانه ۷‌تا‌۹‌درصد ابتلا به سرطان در استان تاکید کرد: با توجه به این که ۶۵ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند؛ بنابراین ضرورت دارد تا با تغییر در سبک زندگی، تغذیه، تحرک بدنی و عدم مصرف دخانیات، مانع از بروز موارد جدید ابتلا به این بیماری باشیم.

وی با بیان اینکه مصرف دخانیات شایع‌ترین عامل خطر ایجاد سرطان است، تصریح کرد: متاسفانه ۲۶درصد جمعیت استان دخانیات مصرف می‌کنند که از این میزان ۱۷‌درصد سیگار و ۹درصد قلیان استعمال می‌کنند.
لطفی در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان استان سرطان‌های سینه، معده، خون و کولورکتال است و در بین مردان نیز سرطان‌های پروستات، مثانه، کولورکتال و معده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی در مورد اقدامات پیشگیرانه از بروز سرطان در استان نیز گفت: به منظور آموزش و اطلاع‌رسانی به جمعیت زنان و مردان استان با استفاده از ظرفیت رسانه و آموزش‌های گروهی در مراکز بهداشتی-درمانی، اقدامات لازم جهت غربالگری، شناسایی زودهنگام و درمان موثر و مناسب این بیماری صورت می‌گیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار