يك چهارم يزدي‌ها دخانیات مصرف می‌کنند

کد خبر: ۱۷۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 09 February 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد اظهار كرد: سالانه 90 هزار مورد جدید مبتلا به سرطان در کشورر به ثبت می‌رسد كه براساس بررسی‌های به عمل آمده توسط وزارت بهداشت، یزد در ردیف سه استان نخست آمار مبتلایان به سرطان قرار دارد.

 دكتر "محمدحسن لطفي" به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان با اشاره به رشد سالانه 7 تا 9 درصد ابتلا به سرطان در استان تاكيد كرد: با توجه به اين كه 65 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند لذا ضرورت دارد تا با تغییر در سبک زندگی، تغذیه، تحرک بدنی و عدم مصرف دخانیات، مانع از بروز موارد جدید ابتلا به این بیماری باشیم.

وي با بيان اين كه مصرف دخانیات شایعترین فاکتور خطر ایجاد سرطان است، خاطرنشان کرد: متاسفانه  26 درصد جمعیت استان دخانیات مصرف می‌کنند که از این میزان 17 درصد سیگار و 9 درصد قلیان استعمال می‌کنند.

لطفي در ادامه اعلام كرد: در حال حاضر شایعترین سرطان‌ها در بين زنان استان شامل سرطان‌هاي سینه، معده، خون و کولورکتال است و در بين مردان استان نيز سرطان‌های پروستات، مثانه، کولورکتال و معده شایع است.

معاون دانشگاه علوم پزشكي در مورد اقدامات پيشگرانه از بروز سرطان در استان نيز خاطرنشان کرد: به منظور آموزش و اطلاع‌رسانی به جمعیت زنان و مردان استان با استفاده از ظرفیت رسانه و آموزش‌های گروهی در مراکز بهداشتی درمانی، اقدامات لازم جهت غربالگری، شناسایی زودرس و درمان موثر و مناسب این بیماری صورت می‌گیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار