فعالیت های جمعی در قالب سازمان های مردم نهاد

استاندار ایلام بر ضرورت تشکیل، آموزش، توانمندسازی و بهره گیری از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: توسعه فعالیت های جمعی در قالب سازمان های مردم نهاد بهترین راه مشارکت اجتماعی است.
کد خبر: ۱۶۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 25 January 2016

استاندار ایلام بر ضرورت تشکیل، آموزش، توانمندسازی و بهره گیری از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: توسعه فعالیت های جمعی در قالب سازمان های مردم نهاد بهترین راه مشارکت اجتماعی است.

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید در نشست شورای ورزش همگانی استان با تاکید برهمکاری بین بخشی، رسالت اصلی شورای ورزش را همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در جهت رشد و تعالی ورزش با هم افزایی و کارایی بیشتر دانست و اظهار کرد: انرژی ، امید و ابتکار نیروی محرک قوی و ارزشمند برای جوانان محسوب می شود و فرصت مغتنمی برای رشد و نمو آنهاست که باید با کمک یکدیگر ، بستر لازم را فراهم کنیم.
وی افزود: ظرفیت های فکری، عملیاتی و اجرایی قابل توجهی در جوانان وجود دارد که اگر درست هدایت و مدیریت شود، می تواند به نتایج ارزشمندی منجر شود.
استاندار ایلام یادآور شد: انرژی مضاعف جوانان که دارای پتانسیل های فراوانی است، باید در قالب تشکل های مردم نهاد در جهت ارتقا مشارکت اجتماعی در جامعه بکار گرفته شود.
مروارید خواستار بهره گیری دستگاه های اجرایی از ظرفیت های مردمی سازمان های مردم نهاد شد و بر تسهیل و تسریع در صدور مجوز این گونه سمن ها در حوزه های مختلف تاکید کرد.
وی گفت: دولت یازدهم با رویکرد خوب در ایجاد بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تلاش دارد تا این پایگاه و توانمندی های موجود، بهره وری مناسب داشته باشند که می طلبد دستگاه های اجرایی استان نیز این رویکرد را بطور جد دنبال کنند.
استاندار ایلام افزود: ورزش و جوانان یک دستگاه هماهنگ کننده بین دستگاه های مختلف برای تشکیل شورای همگانی استان است، این شورا یک فرصت ایده آل برای ورزش استان با حضور خانواده ها در جهت ارتقا سلامت در جامعه است.
مروارید در ادامه سخنان خود خواستار جانمایی پارک بانوان در فضایی باز و قابل دسترسی آسان و ایجاد مسیر تندرسی در جاده دانشگاه ایلام، منطقه هانیوان و تنگه ارغوان شد و از تامین اعتبارات برای این موارد خبر داد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست بر خودباوری جوانان برای واگذاری مسئولیت ها تاکید کرد و خواستار تسهیل در فرآیند نهادمند شدن سازمان های مردم نهاد شد تا زمینه ای برای ایجاد اعتماد و ارتقاء مشارکت فراهم آید.
حسین کلانتری افزود: باید از انرژی و نقاط قوت جوانان در انجام امورات مثبت استفاده کنیم، بعنوان مثال انرژی جوانان در دوران جنگ درست هدایت شد که نتیجه آن این بود که در مقابل هجوم دشمن ایستادگی کردند و باعث سرافرازی نظام و انقلاب شد.
وی تاکید کرد: 35 درصد جمعیت استان (200 هزار نفر) بین 15 تا 29 سال است که با توجه به این جمعیت فعال و پویا لذا باید برنامه ریزی های ملی و استانی در این راستا انجام پذیرد.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: سازمان های مردم نهاد حق ورود به دخالت های سیاسی را ندارد چرا که این گونه فعالیت ها برای احزاب تعریف شده است.
کلانتری از همه دستگاه های اجرایی خواست کلیه اقدامات خود را از سال گذشته و امسال در رابطه با جوانان در حوزه های مختلف با رویکرد مقایسه ای بررسی و نتایج بدست آمده جهت استحضار استاندار به دبیرخانه این شورا ارسال شود./ف


منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار