یک هزار و 200 هکتارنهال کاری در دهلران

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران از توسعه نهالکاری در سطح یک هزار و 200 هکتار از اراضی ملی و طبیعی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 19 January 2016

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران از توسعه نهالکاری در سطح یک هزار و 200 هکتار از اراضی ملی و طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام:سید علی حسینی روز سه شنبه در خصوص کاشت نهال های مختلف اظهار کرد: این اراضی با کاشت نهال درختان کنار، کهور، اکالیپتوس و رمیلک در بخش های مرکزی، موسیان و زرین آباد این شهرستان به منظور توسعه جنگل و بیابان زدایی نهال کاری شد.
وی افزود: برای اجرای این طرح بیش از 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هزینه شد که 95 درصد اعتبار آن از محل ملی تامین شده است.
سرپرست اداره منابع طبیعی دهلران توسعه فضای سبز، کنترل روان آب های سطحی، تلطیف هوا و کاهش تخریب جنگل های طبیعی با استفاده از کاشت نهال در زمین های رها شده و کم بازده ملی و طبیعی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.
حسینی با اشاره به 140 هزار هکتار عرصه بیابانی در این شهرستان تاکید کرد: 20 هزار هکتار از عرصه های بیابانی دهلران تاکنون با کاشت نهال، جنگل کاری شده است.
شهرستان مرزی دهلران 94 هزار هکتار عرصه جنگلی دارد و در 230 کیلومتری جنوب ایلام قرار گرفته است./ف

منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار