برای نخستین بار در کشور؛

توزیع دفتر مکمل کارت سنجش سلامت دانش آموزان دوره ابتدایی در استان همدان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان همدان از توزیع دفتر مکمل کارت سنجش سلامت دانش آموزان دوره ابتدایی با عنوان دفتر توانبخشی و رسیدگی به کودکان با نیازهای ویژه خبر داد.
کد خبر: ۱۶۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 14 January 2016
حسین بهرامی نوید با اشاره به اینکه دفتر توانبخشی و رسیدگی به کودکان با نیازهای ویژه در هزارو ۵۰۰مدرسه توزیع شده است،ادامه داد:دفتر مکمل کارت سنجش سلامت به منظور برنامه ریزی برای شناخت بیشتر ، شناسایی و پیگیری مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی تدوین شده است.

به گزارش تابناک همدان؛ وی افزود: شناسایی به موقع کمبودها و نقایص جسمی، حسی و ذهنی و «اقدام به هنگام» باعث می شود تا به میزان زیادی از لطمات ثانویه نارسایی بر زندگی دانش آموزان بکاهد. سالهای نخستین زندگی کودک دارای «نیاز ویژه» به چند دلیل مهم و تعیین کننده است .

اول آن که پس از شناسایی می تواند از راهبردهای مداخله ای طراحی شده که وی به آنها نیاز دارد ، بهره مند گردد.

دوم، خانواده از این فرصت های ارائه شده در برنامه مداخله به هنگام برخوردار می شود و سوم ، مدرسه و اجتماع با توجه به کاهش هزینه های ناشی از آماده شدن کودکان آسیب کمتری می بیند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش تصریح کرد: در این دفتر اطلاعات مربوط به پرونده سلامت دانش آموزانی که نیازهای ویژه دارند جمع آوری و به مراکز تخصصی ارسال میشود تا هرچه زودتر این دانش آموزان درمان شوند.
بهرامی نوید اضافه کرد با ایجاد این دفتر مشکلات دانش آموزان از نظر یادگیری دروس حل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار