ابرکوه بیشترین کانون مساجد استان را به خود اختصاص داد

رابط کانون‌های فرهنگی مساجد ابرکوه گفت: ابرکوه در سطح استان یزد نسبت به تعداد مساجد، بیشترین تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۶۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 13 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا فلاح‌زاده اظهار داشت: در مساجد این شهرستان 56 کانون فرهنگی فعال است که از این تعداد، 30 کانون در مساجد مناطق شهری شهر ابرکوه و مهردشت و 26 کانون در مساجد روستایی فعال هستند.

وی ادامه داد: در سال جاری دو کانون مهدی موعود (عج) در روستای تقی‌آباد و کانون حضرت زهرا (ع) در روستای حسین‌آباد مجوز فعالیت گرفته‌اند.

رابط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ابرکوه در مورد کمک‌هایی که به این کانون‌ها صورت می‌گیرد، بیان کرد: سال گذشته در راستای کمک به فعالیت این مکان‌های فرهنگی بیش از 70 میلیون تومان کمک نقدی در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تاکنون نزدیک به 50 میلیون تومان در اختیار این کانون‌ها قرار گرفته که این کمک‌ها تا پایان سال ادامه پیدا می‌کند.

فلاح‌زاده گفت: کانون‌های مساجد در قبال فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، با ارائه مستندات، این کمک‌ها را دریافت می‌کنند و برای برخی از فعالیت‌های فوق‌العاده آنان نیز کمک‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های ارزشمندی در کانون‌ها برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به برگزاری برنامه‌ها در قالب طرح اوقات فراغت، برنامه‌های گرامیداشت دهه ولایت و امامت و یادواره‌های شهدا اشاره کرد که ما به عنوان کسانی که باید از آنان حمایت داشته باشیم از این تلاش‌ها تقدیر و به سهم خود از این تلاش‌ها پشتیبانی می‌کنیم.

فلاح‌زاده گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد مبتنی بر مضامین دینی و قرآنی و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های مساجد آموزش جوانان در این کانون‌ها است.

رابط کانون فرهنگی هنری مساجد ابرکوه تصریح کرد: مساجد به عنوان پایگاه اصلی فکری و هدایت جامعه می‌توانند در توسعه مراکز فرهنگی هنری بسیار تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی کانون‌های شکل گرفته در مساجد این است که بتوانند با هدایت‌ها و راهنمایی‌های ائمه جماعات و پشتیبانی‌هایی که هیئت امنا از آنان صورت می‌دهند، بستری مناسب برای جذب مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان به مساجد و فعالیت‌های فرهنگی فراهم کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار