تابناک کهگیلویه وبویر احمد

جمع آوری مبلغ 4 میلیارد و206 میلیون ریال زکات در شهرستان چرام

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان چرام گفت: طی نه ماهه سال جاری مبلغ 4 میلیارد و206 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری گردیده است.
کد خبر: ۱۵۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴ 02 January 2016
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان چرام گفت: طی نه ماهه سال جاری مبلغ 4 میلیارد و206 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری گردیده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، علی حسن مظاهری با اعلام این خبر گفت: پرداخت زکات یکی از مهمترین دستورات دین مبین اسلام است که موجب فقرزدایی در جامعه می شود و مردم این شهرستان نسبت به این امر توجه ویژه ای دارند.
وی خاطر نشان کرد: این نهاد به عنوان متولی احیاء این فریضه الهی با همکاری روحانیون و مبلغین به ترویج، آگاه سازی، پیگیری، جمع آوری زکات و مصرف آن در جهت رفع مشکل نیازمندان و توسعه کار های عام المنفعه اقدام می کند.
مظاهری اذعان داشت: هدف از تشريع زكات آن است كه فقرا به حقشان برسند مصالح مسلمين و جامعه اسلامى تامين شود و جامعه اى با عزت و عظمت در پرتو اداء حقوق واجب الهى بوجود آيد، فقر و فلاكت در ابعاد مختلف مادى و معنوى و فرهنگى و ... از جامعه اسلامى رخت بربندد.
وی هدف اصلى از پرداخت زکات را ريشه كن كردن فقر از جوامع اسلامى است برشمرد و گفت: به فرموده امام صادق(ع) زكات براى آن است كه توانگران آزمايش شوند زندگى فقراء تامين شود اگر مردم زكات خود را مى پرداختند يك مسلمان بى نوا باقى نمى ماند مگر به جهت تقصير اغنياء و ثروتمندان.

برگزاری دوره آموزش گروهی برای 40 نفر از دانش آموزان دختر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بویراحمد
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بهمئی از برگزاری یک دوره آموزش گروهی برای 40 نفر از دانش آموزان دختر در آستانه بلوغ تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبر داد.
 حیدر خداپرست با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء سطح علمی و آگاهی دختران تحت حمایت در آستانه بلوغ می باشد.
وی بیان داشت : این کلاس گروهی با حضور 40 نفر از دانش آموزان تحت حمایت این شهرستان برگزار شده است.
خداپرست در ادامه اظهار داشت: در این کلاس آموزشی موضوعاتی شامل ارزشهای اجتماعی، مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی و حفظ ارزشهای دینی واخلاقی و مشاوره های دینی، آموزشها و مهارتهای زندگی و مراحل آن مورد تاکید قرار گرفت.
وی با بیان اینکه کمیته امداد به منظور ارتقاء سطح آگاهی مددجویان و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
دوره‌های آموزشی متعددی در طی سال برگزار می‌کند، اضافه کرد: در این دوره‌ های آموزشی مهارت‌های مقابله با مشکلات زندگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به جامعه هدف آموزش داده می‌شود.
خداپرست گفت: این دوره ها به صورت گروهی، فردی و چهره به چهره با حضور کارشناسان و مشاوران متخصص برگزار می گردد.
وی در پایان گفت: دوره های آموزشی که در طول سال برگزار شده توسط کمیته امداد این شهرستان شامل دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های زندگی، حجاب و عفاف، دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، دوره آموزشی بهداشت و درمان، دوره آموزشی امداد و نجات و پیشگیری از ایدز و... می باشد.

بهره مندی 693 نفر از مددجویان کمیته امداد شهرستان بویراحمد از دوره های آموزش فنی و حرفه ای
مدیركميته امداد امام خميني (ره) شهرستان بویراحمد از شركت 693 نفر از مددجويان كميته امداد این شهرستان در دوره هاي مهارت آموزي فني و حرفه اي در نه ماهه گذشته سال جاری خبر داد.
هادی ولایتی گفت: از ابتداي سال جاری تا كنون 693 نفر از مددجويان و خانواد هاي تحت حمایت اين نهاد مقدس در دوره هاي آموزش مهارت فني و حرفه اي شركت و از آموزش های این دوره ها بهره مند شده اند.
وي اظهار داشت: كمك به آينده شغلي فرزندان مددجو از مهمترين نتايج شركت در دوره هاي مهارت آموزي است.
ولایتی با اشاره به اينكه امروزه داشتن مدرك تحصيلي به تنهايي براي تعيين شغل موثر نيست، گفت : تلاش كميته
امداد با مشاركت مسئولان براي ارتقاء سطح مهارت براي اشتغالزايي و توانمندسازي مددجويان است .
وی افزود : دوره هاي آموزشي مهارت آموزشي فني حرفه اي براي مددجویان و فرزندان آنها بنا به علاقه شغلي و تحصيلي و با بهره گيري از مشاوره كاركنان فرهنگي برگزار مي شود.
ولایتی هزينه برگزاري اين دوره هاي آموزشي را 833 ميليون ريال عنوان كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار